Mobil pazarlamanın 8 trendi

PAYLAŞ

Araştırmalara göre tarihte ilk defa mobilden internete girişler sabit cihazlardan yapılan internet girişlerini geride bıraktı. Mobilin bu önlenemeyen yükselişi mobil pazarlamanın değerini de günden güne artırıyor. Peki, mobil pazarlamanın yeni trendleri neler olacak? Mobilde tüketim alışkanlıkları nasıl şekilleniyor? İşte yanıtlar…

Akıllı içerikler kullanıcı deneyimini artıracak

Dijital dünya giderek kişiselleştirilmiş içe­riğe sahip kullanıcı deneyimi yaratmaya çalışıyor. Artık mobilde reklamın kime göründüğü değil aynı zamanda size nasıl göründüğü önem kazanacak. 2018 mobilde akıllı içeriklerin öne çıkacağı bir yıl olacak.

mobil indeks

Mobil hız önem kazanıyor

DoubleClick’in yaptığı araştırmaya göre bir sayfanın yüklenme süresi üç saniyeden uzun sürdüğünde kullanıcıların yüzde 53’ü o sayfaya girmekten vazgeçiyor. 5G mo­bil teknolojilerin konuşulmaya başlandığı günümüz dünyasında mobil hız da UX’in önemli bir parçası olacak.

mobil reklam

Mikro anlara odaklı SEO’lar

Gün içinde birçok kez bilgiye ulaşmak için en kestirme yol olan internete başvururuz. Think with Google basit soruların cevabı­nı bulmak için kullanıcıların artık yüzde 96’sının telefonları kullandığını gösteriyor. Kullanıcıları böyle mikro anlarda yakala­mak altın değerinde bir fırsat olacak.

Lokasyona göre belirlenen mobil reklamlar

Search Engine Land’in araştırmasına göre tü­keticinin “yakınındaki” lokal aramalar genel mobil aramalardan yüzde 50 daha fazla so­nuç veriyor. Bir mağaza yakından geçerken in­dirim olduğunu duyur­mak özellikle yeni nesil perakende için önem teşkil ediyor

mobil pazarlama

Aplikasyonlarda yeni dönem

Artık “her şey için bir app”in olduğu mobil dünyada aradan sıyrılmak eskisi kadar kolay değil. Yapılan araştırmalar kullanıcıların gün geçtikçe çok işlevli aplikasyonları kullandığını gösteriyor. Eğer gerçekten katma değer üretmeyecekse app üretmek yeri­ne chatbot’lara yönelmek daha mantıklı.

mikro influancer

En yakın influencer en iyi influencer

Nielsen’in kapsamlı raporuna göre dünya çapında tüketicile­rin yüzde 83’ü kendisine yakın gelen influencer’lara güvenirken yalnızca yüzde 36 metin tabanlı mobil reklamlara inanıyor. Bin ila 10 bin takipçili mikro influen­cer evreni 2018’de büyüyecek.

mobil canlı yayın

Canlı yayın fırsatları

Sadece Periscope değil, artık neredeyse tüm sosyal medya kanalları canlı yayın özelli­ğine geçti. Yakında Akademi Ödülleri’nden Şampiyonlar Ligi karşılaşmalarına birçok önemli yayının sosyal medyada canlı yayınlanacağı konuşuluyor. 2018 mobilde canlı yayın pazarlaması açısından altın değerinde bir yıl olacak.