Manajans J. Walter Thompson Zlab’i tanıttı

Manajans J. Walter Thompson, Türkiye’deki Z neslinin tutum ve davranışlarını analiz ederek markaların iletişim stratejilerini yeni jenerasyona adapte etmelerinin yollarını anlatmayı amaçlayan ZLAB inisiyatifini tanıttı.

Pazarlama dünyası, Z nesli üzerine araştırmalar yapmaya devam ediyor. Türkiye’de ise Z neslinin davranışlarını, eğilimlerini saptamak ve markalara iletişim stratejilerinde yeni jenerasyonun özelliklerini nasıl harmanlayacağını anlatmak üzere çalışmalara başlayan Manajans J. Walter Thompson, bir ilke imza atarak Joint Idea, Poltio, Twentify ve BuzzMyVideos’un destekleri ile ZLAB’in ilk toplantısı “ZLAB Presents: Young Side of Cannes 2018”i gerçekleştirdi.

“ZLAB Presents: Young Side of Cannes 2018” etkinliğinde hem bir yılı aşkın süre boyunca Z jenerasyonu üzerine yapılan araştırma ve literatür okumaları sonrasında elde edilen araştırma sonuçları hem de Z neslinin bakış açısıyla analiz edilen Cannes Lions 2018’de ödül alan reklam çalışmaları aktarıldı.

Manajans J. Walter Thompson Ajans Başkanı Tuğbay Bilbay’ın açılış konuşmasıyla başlayan etkinlikte, ZLAB partnerlerinden Joint Idea Kurucu Ortaklarından Eda Çarmıklı yeni nesilde değişen mekan algısını aktarırken, Poltio.com ortaklarından Özge Akçizmeci ise “Bizim Z vs Başka Z” adlı konuşmasında farklı ülkelerdeki Z ile Türkiye’dekiler arasındaki farkları ortaya koydu. Twentify Kurucu Ortaklarından Çağlar Bozkurt ise Türkiye’deki Z neslinin bugünkü hayatını anlattığı etkinlikte ayrıca BuzzMyVideos Markalı Ürünler Kıdemli Satış Müdürü Derin Öztekin ise “Z Tipi İçerik” başlıklı konuşmasında Z jenerasyonun ilgi duyduğu içerikleri ile detaylı bilgiler verdi.

ZLAB’in markalar için “erken uyarı” sistemi olduğunu belirten ajans içinde ZLAB’ten sorumlu Manajans J. Walter Thompson Strateji Direktörü Berkant Avcı:” Ajansımızın ‘Pioneering Solutions’ düşünme biçimi doğrultusunda markalara her zaman öncü çözümler geliştiriyoruz. ZLAB de bu kapsamda oluşturduğumuz bir inisiyatif. Amacımız ise Z markaları yaratmak ve bu markaların devamlılığını sağlayabilmek” olduğunu aktardı.

ZLAB inisiyatifi kurulduğundan beri ajans olarak “Z” gözlüğü edindiklerini ve Z’nin bakış açısıyla konulara eğilmeye başladıklarını dile getiren Avcı, “ZLAB altında bizi destekleyen partnerlerimiz ile birlikte markalara farklı konularla ilgili konuşmalar ve paneller düzenleyeceğiz. ZLAB ile markaların kendi DNA’larına uygun aynı zamanda Z neslinin beklenti ve taleplerine karşılık verebilecekleri yeni nesil marka arketipleri bulmalarına yardımcı olmayı hedefliyoruz” diye ekledi.

İLGİLİ HABERLER