Logonuzun Rengi Markanız Hakkında Ne Söylüyor?

PAYLAŞ

Kuşkusuz marka iletişimi ve duruşu konusunda hiçbir şey tesadüfi değil. Bir markanın genel algısı sloganı ve iletişim dili kadar tasarımsal öğeleri de kapsıyor. Elbette artık gözümüzün aşina olduğu, ismini görmesek de hangi marka olduğunu tanımamızı sağlayan logoların rengi ve fontu da buna dahil.
Her rengin verdiği bir mesaj var. Psikolojiyle doğrudan bağlantılı olan renkler, insanların satın alma alışkanlıklarını harekete geçirmede ve onları yönlendirmede, yani algı yönetiminde de büyük paya sahip. Bu ay size markaların logolarında kullandıkları renklerin aslında ne kadar önemli olduğunu, tüketicileri nasıl etkilediklerini ve yeni bir marka oluştururken nelere dikkat edilmesi gerektiğini hem psikoloji hem pazarlama açısından analiz ettik. Başlıyoruz…

1. Renkler Satın Alma  Alışkanlıklarını Ne Kadar Etkiliyor?
İstatistiklere göre satın alma kararlarının yüzde 93’ünü görsel algılar yönlendiriyor. Tüketicilerin yüzde 85 gibi büyük bir bölümü bir ürünü satın alırken rengine dikkat ettiğini söylüyor. Yüzde 80 gibi bir kitle ise rengin marka bilinirliliğini artırdığını düşünüyor.

 2. Peki, Renklerin Hayatımıza Olumlu Etkileri Neler?
Yine istatistiklere göre renkler yüzde 73 oranında anlamayı, yüzde 55-68 oranında öğrenmeyi ve yüzde 40 oranında okuma yetilerimizi iyileştiriyor.

3. Şimdi de Marka Örnekleri Üzerinden Renklerin Anlamlarını Anlatalım…
Global markalara baktığımızda seçtiği renklere göre bir gruplanma olduğunu fark ediyoruz. Ve artık bu renkler bir zaman sonra o “marka” oluyor. Örneğin kırmızıyı bir süpermarket rafında gördüğümüz zaman aklımıza Coca-Cola gelmesi bu yüzden. Peki bu renkler neyi temsil ediyor?

4. Mavi: Facebook, Ford, Visa

5_tMavinin bize verdiği mesaj şu: Güvenilir, dürüst, güçlü, sakin ve şefkatli. Facebook’u şimdi bir de bu gözle inceleyin. Renginin verdiği mesajla marka olarak vermeye çalıştığı mesaj birebir örtüşmüyor mu?

5. Kırmızı: Coca-Cola, Disney, Vodafone

cokemain1Kırmızı enerji demek, tutku demek, heyecan demek, cesaret demek, aşk demek. Coca-Cola reklamlarını düşünelim; reklamlarda öne çıkarılan duygularla logodaki kırmızı renk aynı mesajı tekrarlıyor.

6. Turuncu: Orange, Fanta

office_fanta_mouthTuruncu mutluluk, sosyallik, arkadaşlık ve ekonomiklik vurgusu veriyor. Orange markası zaten bu mesajları hem isim seçimiyle hem de renkleriyle vererek hedef kitlesine doğrudan ulaşıyor.

7. Sarı: McDonald’s, Shell

mcdonaldsSarı bize mantık, güvenilirlik, ileri görüşlülük, iyimserlik duygularını çağrıştırıyor. Bunun üstüne bir de oyuncu ruhu da ekliyor. Örnek verdiğimiz iki markada da sarı kadar kırmızı rengi de kullanıyor. Şimdi iki rengin anlamını beraber düşünün ve markanın duruşunu buna göre çözümleyin.

8. Yeşil: Starbucks, Greenpeace, Spotify

starbuksYeşil; büyüme, organik, doğa, tazelik ve şefkat demek. Bu üç markaya baktığımızda da bu mesajları marka iletişiminde kullandıklarını görüyoruz. Ama her biri bir tanesini daha fazla öne çıkarmış durumda. Örneğin Spotify’daki yeşil daha çok büyümeye, Greenpeace’deki yeşil doğaya, Starbucks’taki ise tazeliğe bir adım daha yakın.

9. Mor: Yahoo, Milka

milka_inegiMor bizde nostaljik duyguları harekete geçirirken aynı zamanda yaratıcılık ve hayal gücünü vurguluyor. Mor görünce Milka’nın ineğini gözümüzün önüne getirmemiz bu yüzden.

10. Siyah: Chanel, Sony, Hilton

sonyview1Siyah üst düzey hedef kitleye hitap eden markaların tercihi. Çünkü siyah bizde lüks, otorite, resmiyet ve baştan çıkarma duygularını harekete geçiriyor. Bu yüzden tüm lüks ürün ve hizmet markalarına baktığımızda mutlaka logolarında siyah renge rastlıyoruz.

11. Gökkuşağı: Google, eBay, CNBC-e

cnbce-1Bazı markalar ise tek renkle yetinmiyor. Çünkü bunun da bizim bilinçaltımıza ve satın alma alışkanlıklarımıza etki ettiği noktalar var. Rengarenk bir logo bize pozitiflik, cesaret, oyunculuk ve özgürlüğü çağrıştırıyor. Aynı bu markaların da vermeye çalıştığı mesaj gibi… Sizin markanız tüketiciye hangi mesajları veriyor? Marka duruşu ile logonuz örtüşüyor mu?