Kasım ayının en dikkat çeken global reklam kampanyaları…

Kurşun gibi bir mesaj: #StopHungerCrime

Fransa’da kurulan, birçok ülkede merkezi olan ve kâr amacı gütmeyen bir organizasyon olan Action Against Hunger, iletişim kampanyasında açlıkla ilgili mesajını oldukça çarpıcı ve sert yöntemle veriyor. Kurşunları eriterek onlardan çatal-bıçak yapıp gazetecilere, oyunculara, influencer’lara gönderen organizasyon #stophungercrime hashtag’ini yayarak global bir farkındalık yaratmayı hedefliyor.

Bir hediyeden fazlası

Her yıl Noel döneminde hayata geçirdiği iletişim kampanyalarıyla milyonlara ulaşırken ödülleri de toplayan dünyaca ünlü İngiliz perakende markası John Lewis daha şimdiden 10 milyon izlenmeye yaklaşan yeni reklam kampanyasını yayınladı. Kampanyada İngiliz sanatçı Sir Elton John bir Noel sabahı evindeki piyanonun tuşlarına basıyor ve bir anda çocukluğuna, ailesiyle paylaştığı anılara dönüyor. John’un hayatı film şeridi gibi gözlerinin önünden geçiyor. John Lewis’ın reklam filmi şu sözlerle son buluyor: “Bazı hediyeler bir hediyeden fazlasıdır.”

Özgürlüğün sırrı ait olmakta

Ray-Ban yeni iletişim kampanyasında #proudtobelong hashtag’i ile ait olmanın önemine vurgu yapıyor. “Herkes kendini olmak istediği gibi görür, hiç tanışmadığımız insanlar tarafından hiç görmediğimiz yerlere doğru çekiliriz”  diyen reklam kampanyası özgürlüğün köklerden geldiğine işaret ediyor. Ray-Ban mesajını, kampanyası için özel hazırladığı R&B türündeki eğlenceli müziğiyle, dinamik bir atmosfer yaratıyor.

Bütün hayatınız boyunca alacağınız en özel hediye

İngiltere’nin ünlü e-ticaret sitesi Very için İngiliz reklam ajansı St. Luke’s’un hazırladığı kampanya küçük bir hediyenin hayalleri gerçekleştirmede nasıl ilham kaynağı olabileceğini anlatılıyor. Elsie’s Gift adlı çalışmanın ana fikrini; hediyenin sadece şımartmaya yarayan bir ödül olmadığı, birinin hayatını değiştirebilecek güçte de olduğu oluşturuyor. Reklam filminde kızlarının uzaya olan merakını gözlemleyen bir aile Noel zamanı ona astronot kaskı alıyor. Bu hediye küçük kızın hayatı boyunca alacağı en özel hediye oluyor çünkü büyüyüp astronot olmasındaki ilk ve en güçlü ilhamı ona veren yine bu hediye oluyor.

Yaratıcılık paylaştıkça anlam kazanır

Apple’ın Noel için özel hazırladığı reklam filminde evinde, işinde, dışarıda, her yerde yaratıcı işler yapan bunları MacBook’unda tasarlayan bir kadının çalışmalarını herkesten gizlediğine tanık oluyoruz. Bir rüzgar camından içeri girip, yaratıcılığını döktüğü kağıtları sokaktaki insanlara savurana kadar fikirlerini gizli tutan genç kadın insanların kağıt üzerindekilere bakıp gülümsemeleriyle mutlu oluyor, cesaretleniyor. Reklam filmi TBWA\Media Art Lab imzası taşıyor.

Yeni yıla hüzünlü bir farkındalık

“Yoksulluk özellikle yılbaşı zamanları katlanılması daha zor gelen bir durumdur” diyerek bu dönemde herkesin sıcak bir sofra hazırlayacak durumu olmayabileceğini vurgulayan The Salvation Army’nin yardım projesi duygusal müziği ve anlatımıyla izleyenleri hüzünlendiriyor. Reklam ajansı Make It Simple/Helsinki imzalı reklam filminde arkadaşlarıyla beraber kardan adam yapan bir kız çocuğunun arkadaşlarının aileleri tarafından tek tek çağırılmasıyla kardan adamla yalnız kalması oldukça çarpıcı bir şekilde anlatılıyor.

Reklam içinde reklam

Londra merkezli reklam ajansı adam&eveDDB, İngiliz perakende markası John Lewis için hazırladığı ve milyonlarca görüntülenme alan Elton John’lu reklam filmini başka bir reklamı için konu ederek tabir yerindeyse kendisiyle yarışıyor. Waitrose & Partners isimli market için hayata geçirilen Fast Forward isimli çalışmada; eve ellerinde kekle gelen ailesine John Lewis’in yeni reklam filmini izletmek isteyen kız, ailesinin reklamı hızlandırarak izlemesine şahit oluyor. Çalışmada kekin cazibesi Elton John’lu reklamı gölgede bırakıyor.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=40&v=TCbVvPL_pNg

Hayaletlerle Whooper keyfi

Burger King’in Şili’de gerçekleştirdiği iletişim çalışması Cadılar Bayramı için özel olarak hazırlandı. Şilili medyum Álvaro Santi ile çalışılan kampanyada insanlardan yaşadıkları paranormal olayları anlatılması istendi. En iyi 3 paranormal olay medyum Santi tarafından seçilerek olayın kahramanları ve onların hayaletleri Whooper ile ödüllendirildi. Çalışmanın mottosu ise oldukça ilginç; “Eğer evde hiçbir zaman yalnız değilseniz, yalnız yemek zorunda değilsiniz…”

Yeni yıla asansörde girmek…

IKEA yeni yıla özel hazırladığı reklam kampanyasına yaratıcı ve esprili bir bakış açısı getiriyor. DDB İtalya’nın IKEA için gerçekleştirdiği reklamda yılbaşı için ihtiyaçları olan her şeyi IKEA’dan alan iki kişinin IKEA’nın yük asansöründe mahsur kalmalarını izliyoruz. Aldıkları eşyalarla IKEA asansörünü bir ev ortamına döndüren bu iki yabancı bir anda evleri kadar sıcak bir ortamda yeni yıla giren iki dosta dönüşüyorlar.

İLGİLİ HABERLER