İtibar ve marka değerini artırmanın sırrı bu raporda!

Marketing Türkiye adına pazar ve tüketici araştırmaları konusundaki yetkinliğiyle öne çıkan AKADEMETRE’nin gerçekleştirdiği, “Yılın İtibarlısını” belirleyen The ONE Awards’un temelini oluşturan “İtibar ve Marka Değer Performans Ölçümü” araştırmasının raporlama süreci tamamlandı. 32 sektörde markaların yıl içindeki itibar artışını “Genel Başarı” ve “Yıl Performansı” olmak üzere 2 ana, 9 alt başlıkta değerlendiren rapor rakip analizleriyle sektörel bazda itibarı artırmanın sırlarını barındırıyor. Nisan ayı itibarıyla rapor dileyen markalarla paylaşılacak…

Yıl içinde itibarını en çok ar­tıran marka ve paydaşlarını ödüllendiren ilk ve tek et­kinlik The ONE Awards Bü­tünleşik Pazarlama Ödülleri bu yıl beşinci kez 32 kategoride “Yılın İti­barlıları”nı ödüllendirdi. Araştırmada yılın en başarılı markaları ve paydaşları yine her yıl olduğu gibi halk jürisi tarafından seçildi. Geride kalan 5 yıl içinde pazarlama sektörü­nün en önemli yarışmaları arasına giren The ONE Awards’ta sonuçlar AKADEMETRE Research Company tarafından gerçekleş­tirilen “İtibar ve Marka Değer Performans Ölçümü” araştırmasının sonuçlarıyla belir­lenmekte. 32 sektörde gerçekleştirilen araş­tırmanın raporlama süreci de tamamlandı.

AKADEMETRE Research Company’nin gerçekleştirdiği “İtibar ve Marka Değer Performans Ölçümü” araştırması yüz yüze anket yöntemiyle gerçekleştirilirken ça­lışmanın modeli “Genel Başarı” ve “Yıl Performansı” olmak üzere iki aşamadan oluşuyor. Genel başarı değeri “Marka Bili­nirliği”, “Yakından Tanıma Skoru”, “Güven Skoru”, “Farklılık Skoru”, “Tavsiye Skoru’’, “Ticari Faaliyetlerini Destekleme Skoru’’, “Sosyal Sorumluluk Faaliyetlerini Beğeni Skoru’’, “İletişim ve Reklam Çalışmaları Be­ğeni Skoru” ve “Genel Beğeni Skoru” olmak üzere 9 ana kriterin itibar ve marka değeri üzerindeki etkisine göre ağırlandırılarak be­lirleniyor. Çalışmanın ikinci ayağı olan yıl performans değerlendirilmesindeyse aynı kriterlere göre markaların yıl içi başarıları belirleniyor.

The ONE Awards metodolojisi:

➞ The ONE Awards, markanın parça parça birçok bileşenden oluştuğu ve pazarlamanın ana düsturu olan “bütünleşik” olma ruhundan hareket eden ve bunların bütününü ödüllendiren bir araştırma modeli uyguluyor.

➞ The ONE Awards, marka performansını “bilinirlik, yakından tanıma, güven, farklılık, tavsiye, ticari faaliyetlere destek, sosyal sorumluluk faaliyetlerine destek, iletişim ve reklam çalışmalarını beğeni, genel beğeni” kriterlerinde inceliyor.

➞ The ONE Awards, yılın marka değeri ve itibarını en fazla yükselten markalarını alkışlar. Bu nedenle en başarılı markalar olma şartı aranmadan, 1 yılda en fazla çaba gösteren ve performansını arttıran markalar ödüllendiriyor.

➞ The ONE Awards araştırması, Türkiye’yi temsilen IBBS-Düzey 1 kapsamında 12 ilde yürütüldü: İstanbul, Ankara, Bursa, Erzurum, İzmir, Balıkesir, Adana, Samsun, Kayseri, Trabzon, Gaziantep ve Malatya.

➞ Araştırma kapsamında, yüzde 95 güven düzeyinde ±2,75 hata payına göre 1.200 yüz yüze görüşme gerçekleştirildi.

➞ Araştırma “Genel Başarı” ve “2018 Yılı Performansı” olmak üzere iki bölümden oluşuyor.

➞ Genel Başarı ve 2018 Yılı Performansı arasındaki fark, yılın başarılı markasını ortaya koyuyor.

Araştırmada yer alan kategoriler

  1. Akaryakıt Kategorisi
  2. Atıştırmalık Kategorisi
  3. Gıda Kategorisi
  4. Binek Otomotiv Kategorisi
  5. Ticari Otomotiv Kategorisi
  6. Gayrimenkul ve İnşaat Kategorisi
  7. Beyaz Eşya Kategorisi
  8. Küçük Ev Aletleri Kategorisi
  9. Ev Bakım Kategorisi
  10. Kozmetik Kategorisi
  11. Gazlı İçecek Kategorisi
  12. Gazsız İçecek Kategorisi
  13. Holding Kategorisi
  14. Turizm ve Seyahat Kategorisi
  15. Sigorta Şirketleri Kategorisi
  16. E-Ticaret Siteleri Kategorisi
  17. Bankacılık Kategorisi
  18. Fast Food Kategorisi
  19. Kredi Kartları Kategorisi
  20. Süpermarket Kategorisi
  21. Giyim/Moda Kategorisi
  22. Kafe Kategorisi
  23. Restoran Kategorisi
  24. Kişisel Bakım Kategorisi
  25. Kargo Şirketleri Kategorisi
  26. Ayakkabı-Çanta Kategorisi
  27. Katılım Bankacılığı Kategorisi
  28. Sağlık Kurumları Kategorisi
  29. Otomotiv Lastiği Kategorisi
  30. Enerji Firmaları Kategorisi
  31. Hava Yolları Kategorisi
  32. Lojistik Firmaları Kategorisi

İtibar ve Marka Değer Performans Ölçümü Araştırmasıyla; Markanızın güçlü ve güç­lendirilmeye açık alanlarıyla sektör ve rakip analizini görmek mümkün olacak. Sektör ve marka bazında yıl içerisinde itiba­rını en çok artıran markaların belirlendiği araştırmanın detaylı raporuna ulaşmak isteyenler aşağıdaki adresle iletişime geçebilir.

İletişim:

Marketing Türkiye Abone İlişkileri Sorumlusu Yasemin Eriç

0212 211 11 12 / 122

[email protected]

 

İLGİLİ HABERLER