Ferit Yücel Demirtaş: “2016 bizim için dolu dolu bir yıl oldu”
Magnet20 İş Geliştirmeden Sorumlu Yönetici Ortak Ferit Yücel Demirtaş; 2016’nın Magnet20 için oldukça verimli geçtiğini ifade ederek ekip sayısını 1,5 kat artırdığını sözlerine ekledi. Demirtaş, “2016, aramıza yeni katılan ekip arkadaşlarımızla, iş ortaklarımızla, ödüllerimizle ve inanıyorum ki 2017’de de duyurmaya devam edeceğimiz yeni ödülleri bize getirecek projelerimizle, dolu dolu bir yıl oldu bizim için” dedi.
5 yıllık bir deneyim neticesinde Magnet20’yi nasıl değerlendiriyorsunuz? Hedeflediğiniz yerde misiniz?
Beşinci yılımızın kapanışını yaparken, sosyal medya ajansı olarak başladığımız yolda; bugün ürettiği fikir ve kurgularla mecra bağımsız deneyimler yaratan bir ajans konumundayız.
Ajansınız hangi iş disipliniyle müşterilerine yaklaşır?
Ürettiğimiz tüm işlerde, iç görü, strateji ve yaratıcılık üçgenini doğru kombine edip, güçlü çıktılar elde etmeyi hedefleyen performans odaklı bir yaklaşım disipliniyle çalışıyoruz.
Müşterilerinize sunduğunuz hizmetlerden bahseder misiniz?
Markalarımızın sadece pazarlama değil; satış ve işveren markası hedeflerine yönelik de çözümler sunuyoruz. Bu anlamda markayı konuşturmaya hizmet eden yaratıcı işlerin yanında, kurduğumuz lead generation yapıları ile özellikle B2B çalışan müşterilerimizin satışlarını artırmaya yönelik ciddi ve ölçülebilir çalışmalar yapıyoruz. Bunun yanında; şirketlerin, ciddi yetenek arayışında olduğu bir dönem
deyiz. Artık, şirketlerin çalışanı değil, çalışanın şirketleri tercih ettiği bir döneme girdik. Pazarlama mantığından baktığımızda; artık; ürün; şirket; müşteri ise çalışan konumunda. Bu konjonktürde, şirketlerin işveren marka stratejilerini oluşturmaları ve iletişimlerini yapmaları noktasında da destek veriyoruz. Tüm bu çalışmaları yaparken, yukarıda da bahsettiğim yaklaşımı temel alarak; doğru içeriği, doğru kitleye, doğru kanallardan ulaştırmayı hedefliyoruz ve tüm bu sürecin performansını analitik pazarlama dashboard’ları ile ölçüyoruz. “Ölçümlenemeyen iş yönetilemez.” prensibi bizim için son derece kritik.
Geçtiğimiz yılı Magnet20 için nasıl yorumlarsınız?
Özellikle 2016 yılı, Magnet20 için oldukça verimli geçti. Ekip sayımızı 1,5 kat artırdık. Betonsa, Edenred, GlaxoSmithKline, KPMG, TAV, Toyota, Wyndham gibi 10’a yakın ulusal ve uluslararası çok değerli iş ortaklarımız ile çalışmaya başladık. Aramıza yeni katılan ekip arkadaşlarımızla, iş ortaklarımızla, ödüllerimizle ve inanıyorum ki 2017’de de duyurmaya devam edeceğimiz yeni ödülleri bize getirecek projelerimizle, dolu dolu bir yıl oldu bizim için.
Geçtiğimiz yıl birçok projeye imza attınız. 2016’da Magnet20’de hangi işler, hangi geliş-meler öne çıktı?
2016’da Magnet20’de hangi işler, hangi gelişmeler öne çıktı diye baktığımızda; Toyota ile video içerik üretimi başlığında çalışmaya başladık. Satış sonrası pazarlama başlığında, müşterilerileri orijinal yedek parça kullanımı konusunda bilinçlendiren animasyon video içerikler üretiyoruz. Otomotiv sektörüne referans olacak oldukça faydalı işler çıktığını söyleyebilirim.
GlaxoSmithKline için 1 Aralık Dünya AIDS gününde başlattığımız www.kendinicin1aralik.org üzerinde hayata geçirdiğimiz projede, herkesi kendisi için 1 Ara’lık vermeye davet ettik ve HIV+ özelinde toplumda farkındalığa, LGBTİ bireylerde ise test/tedavi olmaya yönlendiren bir dijital kampanya hazırladık. 2017’de yine çok ciddi bir konuda yeni bir farkındalık projesine imza atacağız.
Wyndham’ın 18 ülkedeki tüm otellerinde göstereceği dijital tanıtım videosunu hazırladık. Bu iş için Türkiye’yi ve bizi tercih etmeleri bizleri gururlandırdı.
Türkiye Spastik Çocuklar Vakfı için, Instagram’da aralarında Özge Ulusoy, Ceyda Düvenci, Demet Evgar, Şeyma Subaşı, Gonca Vuslateri, Burcu Esmersoy gibi ünlü isimlerin de bulunduğu, Cerebral Palsy engeli üzerine ses getiren bir farkındalık kampanyasına imza attık. Proje ile 10 milyonun üzerinde kişiye ulaştık. Ve şimdi projeyi globalleştirme üzerine çalışmalar yapıyoruz.
Akçansa için hazırladığımız, ve gençleri hedeflediğimiz Sanal Gerçeklik projesi ile Felis’te Başarı Ödülü’nü kazandık.