Eylül ayının en dikkat çeken global reklam kampanyaları…

Bilimkurgu filmi değil sigorta reklamı

Yarın ne olacağı belli değil, başımıza her şey gelebilir. Göktaşı düşebilir, yer çekimi azalabilir, uzaylılar dünyamızı ele geçirebilir. Avustralyalı reklam ajansı MullenLowe’un sigorta şirketi Budget Direct için gerçekleştirdiği yeni iletişim kampanyası meseleyi oldukça fantastik bir biçimde ele alıyor. Reklam filminde Dünya’da oldukça tuhaf olaylar yaşanmaya başlıyor. Yaşanan olayları çözebilecek tek bir isim var: Dedektif Serge. Her olayı çözen dedektif tek bir soruya yanıt bulamıyor. İnsanlar “Budget Direct” varken neden sigorta için servet ödüyorlar?

Yves Saint Laurent’in yeni yüzü Zoe Kravitz

Yves Saint Laurent’in ikonik parfümü Black Opium’un yeni reklam yüzü Amerikalı oyuncu Zoe Kravitz oldu. “Do You Feel The Call” sloganıyla yayınlanan reklam filmi Black Opium’un çekici gücüne vurgu yapıyor. Instagram’ı aktif kullanarak aynı zamanda bir sosyal medya fenomeni olan Zoe Kravitz kişisel hesabında bir paylaşımda bulunarak markanın yeni yüzü olmaktan mutlu olduğunu ifade ediyor ve geçmişten günümüze var olan ırkçılığı şu sözlerle eleştiriyor; “Anlaşılan lüks bir kokunun yüzü olan birkaç siyahi kadından biriyim”.

Herkesin “sağlıklı yemek” için bir sebebi var

Fransız market zinciri Intermarché “Herkesin sağlıklı yemek için bir sebebi vardır” mottosuyla yola çıkarak Fransız reklam ajansı Romance ile gerçekleştirdiği reklam filminde sağlıklı yemeklerden nefret eden, abur cubur seven küçük bir kızın kısa boylu olmasından yakınmasını izliyoruz. Mutfaktaki lezzetli ama sağlıksız besinlere ulaşmasının tek yolu boyunun uzaması olduğunu düşünen Lea sevmediği sebzelerle barışarak kendisine oldukça sağlıklı bir yeme düzeni oluşturuyor.

Küçük bir hata ailenizi yok edebilir

Avustralyalı sigorta şirketi QBE güvenli araba kullanmanın önemini çocukları olan ailelere bir sürpriz yaparak anlatmayı tercih ediyor. İlkokul öğrencileriyle işbirliği yapan sigorta şirketi çocuklardan aileleriyle çekilmiş fotoğraflarını yanlarında getirmelerini istiyor. Çekimler gerçekleştikten sonra çocukların aileleri okula çağrılarak hazırlanan film izletiliyor. Ebeveynler izledikleri film karşısında gözyaşlarına zorla hakim oluyorlar.

Hissettiğin gibi yaşa

İngiliz kozmetik zinciri Boots kozmetik ürünleri için “tüketicilerinin nasıl görünmeleri gerektiğine” değil daha çok “nasıl hissetmeleri gerektiğine” vurgu yapıyor. Marka iletişim kampanyasında cinsel yönelimi ne olursa olsun, herkesin hayata karşı bir duruşu olduğuna ve bunu özgüvenle yaşaması gerektiğine vurgu yaparak tüketicilerine “hissettiğiniz gibi yaşayın” mesajı veriyor.

Elton John’un rap partisinde ne iş var?

Türkiye’de acıktığı için Muazzez Abacıya dönen gencin hikayesini anlatan Snickers reklamını hatırlamayan yoktur… Marka global arenada da “Açken Sen Sen Değilsin” sloganlı iletişim kampanyalarına devam ediyor. Snickers’ın Amerika’daki son reklamında ise rap savaşlarının içindeki bir genç acıkmış olacak ki bir anda müziğin efsane sesi “sir” ünvanlı Elton John’a dönüşüyor. Işıltılı ceketiyle ortama hiç yakışmayan Sir Elton John, Snickers ile birlikte yok oluyor. Eğlenceli çalışmanın altında reklam ajansı BBDO’nun imzası bulunuyor.

Büyükanneler hacker olursa

“Bir bilgisayarı hacklemek o kadar kolay ki büyükanneler bile bunu yapar.” Online güvenlik gurusu olarak kabul edilen John McAffe’nin bu sözü Danimarkalı internet servis sağlayıcısı Stofa’ya ilham oldu. Marka yeni kampanyasında gençlere bilgisayarlarının koruması olmazsa kolayca hackleneceklerini bu söz üzerinden anlatıyor. Reklam kampanyasında büyükanneler kısa bir ders aldıktan sonra rahatça torunlarını hackliyorlar. Büyükanneleri tarafından hacklenen torunların surat ifadeleri ise görülmeye değer…

Yaşamak için bir oda yap

IKEA başarılı iletişim çalışmalarına hız kesmeden devam ediyor. Ailesi evlat edinen bir kız çocuğunun gergin bekleyişini izlediğimiz yeni reklam filmindeki minimal kadrajlar IKEA’nın reklam tarzını tam olarak yansıtıyor. Gergin bekleyiş içerisindeki çocuğun bakışlarından endişeli olduğu, ailesini kıskandığı gibi çıkarımlar yapılabiliyor ve her şey kardeşinin odaya girmesiyle son buluyor. Duygu yüklü sahnede beliren slogan ise şöyle: “Yaşamak için bir oda yap”.

Büyük aşklar büyük ekranlarda yaşanır

Pathé Gaum adlı Fransız sinema salonlarının reklam filminde iki yabancının sinema salonunda başlayan aşk hikayelerine tanık oluyoruz. Reklam filminde erkek oyuncu gittiği sinemada karşılaştığı kadına ilk görüşte aşık oluyor. İlerleyen günlerde çaresizce sinemada oturup kızı bekleyen adam aşkı, hayal kırıklığını ve mutluluğu da aynı yerde, Pathé Gaum adlı sinemada yaşıyor. Bir sinema salonunun reklam filmi için kısa bir aşk filmi çekme fikri Fransız reklam ajansı Betc’ye ait.

İLGİLİ HABERLER