Espor Olimpiyat oyunu olabilir mi?

Yakın zamana kadar, espor gençlerin oynadığı bir koltuk aktivitesinden başka bir şey olarak görülmüyordu. Ancak günümüzde espor, Twitch ve YouTube gibi içerik platformlarının sayesinde büyük bir ivme kazanıyor. Bu eğilim de hiç yavaşlama belirtisi göstermiyor ve dünya genelinde espor içeriği izleyen 380 milyon insan olması bekleniyor.

Dünya genelinde artan bu ilgi esporu dünyanın en hızlı büyüyen sporu haline getirirken bir yandan da herkes bu pastadan bir dilim kapmanın çabasında.Zira, BBC, OSN, SporTV ve SuperChannel de dahil olmak üzere dünyanın dört bir yanından gelen yayıncılar espora dahil olmayı amaçlıyor. Universal Music ve Mercedes Benz gibi markalar, espor şirketleriyle yüksek kazançlı sponsorluk anlaşmaları imzalamak için akın ediyor.

Markalar C Level Club’da e-sporla buluşuyor

Olimpiyatlar gibi büyük bir turnuvaya katılmak için esporun önündeki en önemli engeller bulunuyor. Birincisi Fortnite gibi en popüler oyunlardan bazıları, izleyicilerin onları izleyebilecek yaşını kısıtlayan ve sadece belirli zamanlarda televizyonda yayınlanabilecekleri anlamına gelen şiddet içerikleri barındırıyor. Uluslararası Olimpiyat Komitesi Başkanı (IOC) Thomas Bach, turnuvadaki değer ve ilkelerle çeliştiği için şiddet veya ayrımcılığı destekleyen bilgisayar oyunlarının turnuvada yer almaması gerektiğini söyledi.

İkinci olarak, espor oyunları genellikle duraklamadan birkaç saat sürüyor ve yakın zamana kadar League of Legends ve Starcraft II gibi karmaşık oyunlara odaklanıyorlar. Odağı, Street Fighter ve Rocket League gibi daha basit ve daha az şiddetli oyunlara kaydırmak, oyun sürelerini kısaltarak Olimpiyatların aile dostu doğasıyla uyumlu olacak.

Geleneksel spor ligleri aracılığıyla Olimpiyatlara rekabetçi oyun da dahil edilebilir. EA Sports FIFA ve NBA, geleneksel spor ve oyun arasındaki çizginin bulanıklaşmaya başladığını gösteren espor tekliflerini geliştirdi. FIFA Ağustos’ta EWorld Kupasıyla bir derece başarılı oldu ve birden fazla 29 milyon görüntülemeyle geçen yıla göre yüzde 400 kadar artırdı. Teoride, FIFA ve NBA gibi oyunların espor versiyonu, evrensel olarak anlaşıldığı için Olimpiyatlar tarafından düşünülebilir.

Espor reklamverenler, yayıncılar ve markalar için yeni gelir fırsatları yaratmak için çok sayıda potansiyel barındırıyor. Bu kadar çok ilgi ile espor, bir gösteri sporu olarak 2018 Asya Oyununun bir parçası olarak tanıtıldı. Bu “ufak” adımla birlikte oyun endüstrisindeki pek çok kişi 2022 Asya Oyunlarında ve belki de Olimpiyatlarda “madalya sporu” olarak değerlendirildiği takdirde esporun konumunu daha güçlendireceğini düşünüyor.

İLGİLİ HABERLER