Epica Awards heyecanı 30’uncu yılda devam ediyor…

PAYLAŞ

İlki 1987’de düzenlenen ve Marketing Türkiye’nin Türkiye temsilciliğini üstlendiği uluslararası reklam yarışması Epica Awards, bu sene 30’uncu yaşını kutluyor. Yeni jüri üyeleri ve heyecan yaratan yeni kategorileriyle sektöre farklı bir renk katan Epica’nın bu yılki Jüri Başkanı ise tecrübeli gazeteci Norman Pearlstine.

Dünyanın en önemli reklam yaratıcılığı yarışmalarından Epica, 30’uncu yaşını giderek büyüyen jürisiyle, sosyal ve geleneksel medya kampanyalarıyla ve yeni kategorileriyle giriyor. Bu yıl diğer senelerden farklı olarak Events ve Brand Identity olmak üzere iki yeni kategoriye giriş yapan Epica, Branded Content & Entertainment kategorisini de “Films & Series”, “Branded Games”, “Native Advertising” ve “Product & Brand Integration” olarak dörde ayırdı. Bir diğer yeni kategori olan “Design Grand Prix” ise Epica’nın 30’uncu yıl kutlamalarının bir parçası olarak duyuruldu. “Design” kategorisinde kazanacak olan iş “Graphic Design”, “Publication Design”, “Packaging Design” ve “Product Design” alt kategorileri arasından seçilecek.

“Reklam, özgür basının yakıtı”

Epica, bir sonraki jüri toplantısını, yaratıcı konferansı ve 30’uncu ödül törenini 14-17 Kasım’da Amsterdam’da gerçekleştirecek. Kutlamaların bir parçası olarak Epica, #EpicaAwards30 hashtag’iyle Epica yıllığının 29 başlığının giriş kısımlarını tweet’leyecek.

Dünya çapında tüm reklam ajanslarına açık olan Epica’nın jüri üyeleri pazarlama ve iletişim üzerine uzmanlaşmış 40 gazeteciden oluşuyor. Bu da işlerin halkın perspektifinden değerlendirilmesinin yanı sıra, iletişim sektöründe uzun yıllar harcamış profesyonellerin elinden geçmesi anlamına geliyor. Epica Yayın Yönetmeni Mark Tungate, Epica Jürisi’nin pazarlama gazetecilerinden oluşan bir seçkinler topluluğu olduğunu belirterek “Jüri üyelerimizin hepsi objektif, analitik ve yaratıcılık konusunda tutkulu isimler. Kimisi reklam tarihinin tozunu yutmuş, kimisiyse son dönem dijital yeniliklerin öncüsü” yorumunu yapıyor. Avrupa ve EMEA bölgesine odaklanan Epica, bugün 70’den fazla ülkenin katılımıyla global çapta bir yarışmaya ev sahipliği yapıyor.

“Reklam, özgür basının yakıtı. Epica ise uzman gazetecilere ticari yaratıcılığı kutlama fırsatı veren tek uluslararası yarışma” diyen Epica yetkilileri Epica Yıllığı’na da büyük önem veriyor. Kazananlar Epica kitabında ücretsiz olarak yerlerini alıyor.

30’uncu yılın Jüri Başkanı: Norman Pearlstine

Epica’nın bu yılki Jüri Başkanı deneyimli gazeteci Norman Pearlstine olacak. Kendisini tanımayanlar için ufak bir bilgilendirme yapmakta yarar var; Pearlstine kariyeri boyunca The Wall Street Journal’ın Sorumlu Yazı İşleri Müdürü ve Genel Yayın Yönetmeni, Time Inc.’in Genel Yayın Yönetmeni ve İçerik Editörü, Bloomberg L.P.’nin İçerik Editörü görevlerini yürüttü.

Pearlstine, büyüyen bir medya markasının yetenekli ve titiz gazetecilere, destekleyici reklamverenlere ve sponsorlara ihtiyacı olduğunu söyleyerek, şöyle devam ediyor sözlerine: “Süper bir içerik yaratıcı bir reklamla birleştiği zaman sihir gerçek olur. Kasım’da Amsterdam’da dünyanın her yerinden reklam yaratıcılığı konusunda uzmanlaşmış önemli gazetecilerin oluşturduğu Epica’ya Jüri Başkanlığı yapacak olmak benim için büyük onur. Bu yıl 30’uncu yaşını kutlayan Epica yetkililerine tek bir sorum var: ‘Beni niye daha önce çağırmadınız?’”

Epica Yayın Yönetmeni Mark Tungate ise “Bizim için Norman Pearlstine gibi yetenekli ve tecrübeli bir gazetecinin Epica Jürisi’ne Başkanlık yapacak olması büyük mutluluk. O, dünyanın en büyük medya markalarına içerik üreten bir isim. Eminim ki Pearlstine’in, Grand Prix kazanan işleri seçerken ihtiyacımız olan objektif bakış açısında bize büyük katkıları olacak” diyor.