E-ticaretin tüm ekosistemi ECHO’da bir araya geliyor

E-ticaret sektörünün tüm bileşenleri 14 Kasım Perşembe günü Hilton İstanbul Bomonti’de  e-Commerce Head Organization Summit (ECHO)’te bir araya geliyor. Marketing Türkiye ve Deloitte iş birliğiyle gerçekleşecek olan etkinlikte ödeme sistemlerinden e-ihracata, kişiselleştirmeden online alışveriş deneyimine kadar pek çok konu tartışmaya açılacak. Zirvenin sonunda bir araştırmayla belirlenecek olan “Müşterilerine değer veren e-ticaret platformları” ödüllendirilecek.

Haber: Eylem Arslan [email protected]

Marketing Türkiye ve Deloitte iş bir­liği gerçekleştirilecek olan e-Com­merce Head Organization Summit (ECHO) sektörün tüm oyuncuları­nı 14 Kasım Perşembe günü bir ara­ya getiriyor. Türkiye’nin en büyük e-ticaret zirvesi ECHO sektör ekosistemini tüm parametrelerde birleştirip irdelemeyi hedefliyor. Türkiye ekono­misinin önümüzdeki dönemde en önemli rekabet alanlarından biri e-ticaret ve dolayısıyla e-ihracat. Bu doğrultuda ECHO Türk ekonomisindeki e-ti­caret yapılanmalarını güçlendirmek ve önümüz­deki döneme ilişkin vizyoner adımlarla yoluna de­vam etmesini sağlamak amacıyla kapsamlı bir yol haritası yaratmayı da misyon ediniyor.

Ticaretin “E” hali

Bilişim Sanayicileri Derneği’nin (TÜBİSAD) yıllık “Türkiye e-Ticaret Pazar Büyüklüğü” raporuna göre, e-ticaret sektörü 2018 yılında yüzde 42 büyüme ile 59,9 milyar liralık hacme ulaştı. 2014-2018 yılları arasında sektörün ortalama yıllık büyüme hızıysa yüzde 33 oldu.

Türkiye’de e-ticaret büyümeye devam ediyor

Türkiye’de geçtiğimiz yıl toplam perakende sektörü düşük bir büyüme performansı sergiledi. Buna karşın büyümesini hızlandıran e-ticaret toplam perakende sektöründeki payını artırarak yüzde 5,3 seviyesine yükseldi. Bu oran gelişmekte olan ülkelerde yüzde 5,9 iken gelişmiş ülkelerde yüzde 11.1 olarak gözlemleniyor.

Türkiye’de e-ticaret nasıl büyüyor?

  • Teknolojik yeniliklerle son derece dinamik performans sergileyen e-ticaret sektörü, Türkiye’de mobil internetin ve mobil uygulama­ların gelişimiyle ilerleyen yıllarda büyümesini hızlandıracak.
  • Bireylerin yeni teknolojileri kullanarak hayat­larını kolaylaştıracak gelişmelere adapte olması sektör büyümesinin de itici unsuru. KOBİ’lerin teknolojik devrimi yakalayıp yeni iş modellerine uyum sağlayarak sundukları ürün ve hizmetler­le ekonomik büyümeye katkısı son derecede önemli. Her iki kesimin bu dinamikleri dijital ticaretin büyümesine katkı sağlıyor.
  • Mobil trafik payı, artan akıllı telefon sahipliği, mobil internet maliyetlerinin düşmesi ve site­lerin mobil uyumluluğunun artması nedeniyle birçok kategoride masaüstü trafiği geçer hale geldi.
  • Özel günlere yönelik pazarlama faaliyetle­rinin düzenlenmesi, dünyadaki genel trende paralel olarak Türkiye’de de yıl içerisindeki alışveriş dinamiklerini ve tüketicilerin harcama alışkanlıklarını değiştiriyor.
  • Çok kanallı müşteri deneyimine odaklanan ve mağazalarını birer deneyim merkezine dönüştüren firmalar rekabette avantaj kazanıyor.
  • Türkiye’de özellikle online perakende alanında pek çok lider marka için tüketici ziyaretlerinin yüzde 70’ten fazlası mobil kanallar üzerinden geliyor. Cironun da yüzde 60’tan fazlası yine mobil kaynaklı gerçekleşiyor. Bazı kategorilerde görülen sezonsallık etkisinin de mobil kullanımın artışıyla azalmaya başladığı görülüyor. (Kaynak: TÜSİAD E-Ticaret Raporu)

ECHO’da kimler olacak?

Çok Kanallı: Hem internet üzerinden hem de fiziksel mağazadan satış yapan markalar.

Sadece Online: Fiziksel mağazası olmayıp sadece internet üzerinden satış yapan markalar.

Pazaryeri: Alıcı ve satıcıların web sitesi üzerinden iletişimde bulunmalarını ve işlem yapmalarını sağlayan platformlar.

Özel Alışveriş: Üyelik sisteminin geçerli olduğu ve üyelerine özel olarak kampanyalar düzenleyerek, indirimli satış yapan platformlar.

Çok Kategorili: Çeşitli ürün ve hizmet veren platformlar.

Dikey: Belli ürün veya hizmeti veren siteler.

ECHO’da neler konuşulacak?

  1. E-ticarete etki eden faktörler
  2. Türkiye’deki kullanıcıların online alışveriş davranışları
  3. Özel gün ve dönemlerin etkisi, pazaryerlerinin yükselişi ve son yıllarda gerçekleşen yatırımlar
  4. Ödeme sistemleri
  5. Lojistik ve taşıma çözümleri
  6. Regülasyonlar
  7. E-ticaret işlemlerinde sosyal medyanın etkisi
  8. Dünya’da Cross-border
  9. Türkiye’de e-ihracat
  10. Müşteri deneyimi
  11. Türkiye’de omni-channel müşteri deneyiminde mevcut durum
  12. E-ticarette kişiselleştirme
  13. E-ticaret trendleri

➞ API ve Platform Odaklı İş Modelleri

➞ Abonelik Odaklı İş Modelleri

➞ Bilişsel Teknolojiler

➞ Dijital Pazarlama

➞ Satış ve Lojistik Planlama

➞ Kişiselleştirme

➞ Akıllı Asistanlar, Chatbot’lar ve Görsel Tanıma

➞ Dijital Gerçeklik

➞ Nesnelerin Ticareti

  1. Dijitalde doğan markalar ve başarı hikayeleri

➞ İnsan psikolojisi ve e-ticaret ile imtihanı

➞ En iyi küresel uygulamalar

➞ Türkiye’den en iyi uygulamalar

➞ Yenilikçi B2B odaklı e-Ticaret sektör örnekleri, başarı hikayeleri

Konferansı kimler dinlemeli?

➞ Üretimlerini fiziksel eşikler olmadan tüm dünya pazarlarına satmak isteyen girişimciler.

➞ Bu alanda profesyonel olarak çalışanlar.

➞ e-ticaret ekosistemi içinde ürün ve hizmet sunanlar.

➞ Altyapı ve yazılım şirketleri.

➞ Meslek olarak bu alanı seçenler.

➞ Yeni iş fırsatları ve sosyal sermaye oluşturmak isteyenler.

➞ Dünya trendleri konusunda bilgilenmek isteyenler.

➞ Kanun koyucu ve düzenleyicilerle buluşmak isteyenler.

ECHO Summit yol gösterici olacak

Marketing Türkiye Genel Yayın Yönetmeni Günseli Özen

  • Türkiye başat bir teknolojik ürün yaratamıyorsa da var olanları kullanma­da oldukça başarılı. Diğer yandan milli girişimci karakterimiz ve meselelere çözüm odaklı yaklaşımımız e-ticarette başarılı olacağımıza ilişkin sinyaller ve­riyor. Bunları dikkate alındığında dünya e-ticaret pazarını domine etmiş marka­ların ülkemize geliyor olması hem fırsat hem de risk. O halde tüm ekosistemiyle durumu ele alan bir buluşma için aksiyon almalıydık. Bizi ECHO Summit için ha­rekete geçiren fırsatları değerlendirme motivasyonu oldu.
  • Dünyanın en büyük iki e-ticaret pazaryeri Alibaba ve Amazon sadece bizim ülkemizdeki üretimle ilgilenmiyor gelirken kapsadığı marka ve ürünlerle de geliyor. Üreticilerimiz bu durum dünyaya açılmak için avantaj olarak gözükse de bu iki platformla birlikte rakipleri de gelmiş oluyor. Kaldı ki biz e-ticaret, e-ihrcaatı yeni öğreniyoruz. Bu da ayrıca rakipler karşısında farklı bir dezavantaj daha yaratmakta. ECHO Summit ile e-ticaret ve e-ihracatta neler yapılabileceği konusunda öğretilerden faydalanacağız. Deneyimlerden esinleneceğiz ve iyi-kötü örneklerle daha iyi anlayacağız.
  • Madem Alibaba ve Amazon’u yaratamıyoruz; o halde bu platformları en iyi nasıl kullanacağımızı ve kendi markalarımızı bu tür platformlarda nasıl kurabileceğimizi öğrenmemiz gerekiyor. Bu konuda ECHO Summit yol gösterici olacak.
  • KOBİ’ler açısından da oldukça önemli bir alan e-ticaret. Çünkü üreticilerin kendi ürünlerini e-ticaret platformlarını kullanarak son tüketiciye ulaşmak gibi daha önceki dönemlerde olmayan bir fırsatı var artık. Bu da Türkiye’den yeni markaların hem ulusal hem de uluslararası lige çıkabilmesi adına çok önemli bir fırsat. Özellikle ekonomik dalgalanmanın olduğu dönemlerde e-ticaret ve e-ihracat de iyi değerlendirmek gerekiyor.

 

İLGİLİ HABERLER