Bu senenin geri planda kalmış en iyi 10 reklam kampanyası

PAYLAŞ

Bu sene uluslararası yaratıcılık ödüllerinde geçtiğimiz senelerden çok daha kısır bir yaratıcılık seçkisiyle karşı karşıya kaldık. Hep aynı eserler kısa listeye kaldı, aynı işler Grand Prix aldı. Örneğin katıldığı festivallerden ödülleri toplayan State Street Global Advisors’ın “Korkusuz Kız”ını bilmeyen yok.

Peki ya bilinmeyen iyi işler yok mu? Adformative’den Nils Adriaans, Epica Awards 2017’nin hak ettiği değeri görmeyen, arka planda kalmış en iyi 10 kampanyasını Marketing Türkiye için değerlendirdi.

İşte Nils Adriaans’ın seçkisiyle Epica’nın geri planda kalmış en iyi on kampanyası…

The Big Weep

Geçen yıl çok konuşulan “Brad is single” reklamını yaratan Norveç ajansı Try’ın yeni kampanyası. Bu sene Grand Prix kazanamadı, ancak pek çok kişi Epica’da (ayakta) alkışladı. Gerçekten de öyle. İyi seyirler…

McCafé

Leo Burnett London, çok doğru bir noktaya parmak basmış. Şahsen McDonald’s’ı pek sevmesem de burada sempatimi kazandılar. 9 poundluk bir bilmemne-ccino içmek yerine McCafé’yi tercih etmeliyim.

Dream

DDB New York ile Zombie Studio’nun Wildlife Conservation Film Festivali için çektiği bu film gerçekten sağlam ve basit bir mesajla iletilen güçlü bir sanat yapıtı. Her izlediğinizde etkileniyorsunuz.

The National Lottery

Ünlü şarkıcı-söz yazarı James Blunt’ın oynadığı, Londra’daki Abbott Mead Vickers BBDO ajansı tarafından hazırlanan bu kampanya her seferinde güldürüyor. Lütfen, lütfen onun piyangoyu kazanmasına izin vermeyin…

Alien

Daha fazla mizah için adam&eveDDB’nin Volkswagen UK için hazırladığı bu kampanyaya göz atabilirsiniz. Arabaların güvenliğine veya yol tutuşuna odaklanmak yerine “Abartılmış Hollywood reklamı” kıvamındaki bu kampanya izleyiciye eğlenceli anlar yaşatıyor.

The Line up Song

FP7Cairo’nun Coca-Cola ve Mısır milli futbol takımı için hazırladığı bu kampanya benim bu yıl en beğendiğim kampanya oldu. Alışıldık olmayan bir fikrin harika uyarlanışını izliyoruz.

The Sickest Mannequin Challenge

Naga DDB Malezya’nın Protect & Save The Children’ın kampanyası gerçekten tüyler ürpertiyor. Çocuk kaçakçılığına dikkat geçen yaratıcılar bu sene sosyal medyayı sallayan “Mannequin Challenge”ı kullanarak güncelle de uyum yakalamışlar. Bir anda her şey rahatsız edici derecede gerçekçi bir hal alıyor.

Leningrad – Kolshik

İzlemesi aşırı keyifli görsel şölenlerden biri. İzleyin ve neden bu senenin en iyi filmlerinden biri olduğunu anlayın.

What are girls made of?

Wieden+Kennedy Amsterdam’ın Nike Russia için hazırladığı bu klibi Rusların “Korkusuz Kız”ı olarak addedebilirim. Kullanılan müzik ve görsel dile pek alışık olmadığımızı söyleyebilirim, ancak günümüzün sorunlarını yansıtıyor.

Monster

Monster 2

Son olarak Tribal Worldwide İstanbul’un Audi için hazırladığı bu çalışma son derece ‘cool’ bir kampanya. Çok basit bir fikir olmakla beraber bir çocuğun yaratıcılığıyla hazırlandığı için aynı zamanda oldukça zekice kurgulanmış bir kampanya.