ABD’liler iPhone parçalayanlara özendi: Nike ürünleri boykot ediliyor

Nike yeni reklam yüzü olarak diz çökme protestosunu başlatan NFL oyuncusu Colin Kaepernick’i seçti. ABD Başkanı Donald Trump’ın destekçileri ayakkabı ve çorap yakarak Nike’ı boykot etmeye başladı. Şirketin hisseleri yüzde 2.6 düştü, piyasa değeri 3.7 milyar dolar azaldı.

Dünyanın büyük spor markalarından ABD’li Nike, 30. yılına giren “Just Do it!” kampanyasının yeni reklam yüzü olarak ABD Ulusal Futbol Ligi (NFL) takımlarından San Francisco 49ers’ın eski oyucusu Colin Kaepernick’i seçti.

11Kaepernick, 2016 yılında siyahlara yönelik polis şiddetine karşı düzenlenen, ulusal marş okunurken diz çökme protestosunu başlatan isimdi.

ABD Başkanı Donald Trump, Kaepernick’i sivil itaatsizle suçlamış ve başka bir ülkeye gitmesini önermişti. Sözleşmesini feshedilen futbolcu 32 takımın yer aldığı NFL’de oynamıyor.

aa

Kaepernick, Nike’ın yeni reklam yüzü olduğunu Twitter’da yazdığı “Bir şeylere inanın. Bu, o şey uğruna her şeyi feda etmek anlamına gelse bile” mesajıyla duyurdu.

Perşembe günü ilk maçın yapılacağı NFL’nin yeni sezonu öncesinde yapılan bu anlaşma ABD’yi ikiye böldü.

ABD’liler protesto için bizim de aşina olduğumuz yöntemleri kullandı. Nike markalı ayakkabı ve çorapları yakarak, yırtarak şirketi protesto etti.

Öte yandan  şirketin hisseleri borsanın açılışı öncesindeki işlemlerde yüzde 2,6 değer yitirdi. Bu da piyasa değerinden yaklaşık 3,7 milyar doların silinmesine yol açtı. Nike, Trump’ı  n başkanlık görevini devralmasından bir aç hafta sonra da eşitlik mesajı verdiği, sporcudan müzisyene birçok popüler yıldızı bir araya getirdiği siyah beyaz reklam filmiyle dikkat çekmişti.

Trump’ın eleştirilerine hedef olsa ve hem muhafazakarlar hem de liberaller tarafından boykot çağrıları yapılsa da NFL hala milyar dolarlar çekiyor. Dünyanın en zengin spor ligi olan NFL, geçtiğimiz sezon takımlara 8.1 milyar dolar dağıttı, ligin toplam gelirinin ise 14 milyar dolar olduğu hesaplanıyor.

İLGİLİ HABERLER