26. Golden Drum Festivali başlıyor

Marketing Türkiye’nin Türkiye temsilcisi olduğu 26. Golden Drum Uluslararası Yaratıcılık Festivali, 17 Ekim 2019 Perşembe günü başlıyor. Dünyaca ünlü festivale bu yıl “Değişim İçin Yaratıcılık” sloganı rehberlik ediyor.

Yaratıcı endüstri gelişti ve satış üreten bir makineden çok daha fazlası haline geldi. Sosyal faydaya hizmet eden fikir ve projelerle toplumların ihtiyaç duyduğu olumlu değişimleri yönlendirir oldu. Ve bu nedenle, dünyada gerçek ve anlamlı farklar yaratma potansiyelini muazzam ölçüde artırdı. Golden Drum Festivali de bu çerçeveden yola çıkarak “Değişim İçin Yaratıcılık” sloganıyla reklamcılığın odağını “iyiliğe”, yaratıcı düşüncenin olumlu eylemleri oluşturmakta nasıl büyük rol oynadığını tartışıyor.

Farklı disiplinlerden dünya çapında ses getiren konuşmacıları bir araya getiren festivalin felsefe bölümünde 21. yüzyılın ilk yarısında eserleri en çok basılan filozof unvanı kazanan Slavoj Žižek, bilim bölümünde İsviçre Lozan Üniversitesi Nörogörüntüleme Laboratuvarı LREN’in Direktörü Profesör Bogdan Draganski, sanatsal hikaye anlatımı bölümünde ise yaptığı işlerden ve National Geographic için gerçekleştirdiği çalışmalarda paylaştığı insan hikayelerinden tanıdığımız fotoğrafçı Rena Effendi deneyimlerini paylaşacak.

Katılımcılar, dünyanın çeşitli yerlerinden özellikle sürdürülebilir markaları tanıtan ve dünyanın ilk sürdürülebilir reklam ajansı olan 360 Agency Berlin ve 360 Agency Europe’un Genel Müdürü Andrea Henao’yu da dinleme fırsatı yakalayacak. VMLY&R Poland’ın İdari Kreatif Direktörü, Ortağı ve Sanat Direktörü Dawid Szczepaniak ve Ewelina Wojtyczka, “Son Sayı” adlı kültür kayması yaratan canlı yaratıcılık kampanyasının Glass Lion örneğini sunacak.

Değişim için Farklılık: Pazarlama ve LGBTQiA+

Bu yılki festival, VANGARDIST Magazine’den Julian Wiehl’in ve çok yönlü drag sanatçısı Lady Bunny’nin katılımıyla LGBTQiA+ topluluğunun reklamcılığa dahil edilmesi hakkında Serviceplan’den Jason Romeyko’nun öncülüğünde bir panel düzenleyerek Değişim İçin Farklılık temasını da gündeme getirmeyi hedefliyor. Konuşmacılar, pek çok markanın bu topluluğu pazarlama amacıyla kullanmakla suçlandığı bir çağda, konu hakkında sorumluluk almaya çalışan insanlara yardım mı ettiğimizi, yoksa zarar mı verdiğimizi denetlemeyi hedefliyor.

İstatistiklerle Golden Drum

Katılımcılar, yerel ruhu en göze çarpan şekilde yansıtan çalışmayı ödüllendirecek Genius Loci Ödülü’nün verileceği Büyük Ödül Töreni’ne katılarak Portorož ve Piran’ın kendine özgü atmosferini de hissetme şansı yakalayacak. Jüri çalışmalarına başladığı için yarışmayla ilgili istatistikler de şu şekilde;

Katılımcılara göre: 

  • 21 farklı ağ katılım gerçekleştirdi
  • 208 farklı ajans yaratıcı çalışmalarını sundu
  • Katılımların yüzde 37,3’ü bağımsız kuruluşlar tarafından gönderildi
  • Golden Dragon Ödülü için 112 bağımsız kuruluş yarışıyor

Ülkelere göre:

  • 26 farklı ülke katılım gerçekleştirdi
  • Kıbrıs, en yüksek katılım oranına sahip (2018’den yüzde 900 daha fazla)
  • Ermenistan (+yüzde 300), Letonya (+yüzde 160) ve Türkiye (+yüzde 93,4) bu yıl önemli ölçüde daha fazla katılım sağladı.

Gruplara ve yarışmalara göre: 

  • Genç reklamcılar, Young Drummers Yarışması’nda 267 afiş sundu
  • “NE” bölümünün lider grubu H. Craft oldu, onu B. Print ve A. Film takip ediyor
  • X. Engagement ve Z. Social Good “NEDEN” bölümünün lider grupları

Etkinliğin önemli tarihleriyse şöyle:

Kısa listenin açıklanması: 16 Ekim 2019 Çarşamba gün içinde

Golden Drum Gala Ödül Töreni: 18 Ekim Cuma, saat 20.30

26. Golden Drum Festivali: 17-18 Ekim 2019

İLGİLİ HABERLER