Mayıs ayının en dikkat çeken global reklam kampanyaları

“Köpek gibi sevmek” böyle bir şey

Portekizli sivil toplum kuruluşu Animallife için kreatif ajans Havas’ın hayata geçirdiği reklam filmi senaryosunun yaratıcılığı, sürpriz sonu ve verdiği sosyal mesajla izleyenlerden tam puan alıyor. Reklam filminde havalimanı kontrol noktasında, K9 köpeğinin havlamasıyla eşyaları aranan bir adamın çaresizliği anlatılıyor. Reklam filminde kontrol noktasında K9 köpeğinin hiç durmadan havlamasıyla şüpheli durumuna düşen adamın polisler karşısındaki zor anlarını izliyoruz. Polis, aramalar sonucunda bir şey bulamasa bile köpeğin havlaması hiç durmuyor. Köpeğin neden havladığı ise reklam filminin ters köşeye yatıran finaliyle anlaşılıyor.

Keskin bıçaklar orkestrasından “duyarsızlığın sesi”

Gürcistan merkezli reklam ajansı Watergunz gerçekleştirdiği in-house reklam kampanyasıyla Gürcistan’daki herkesin bıçaklı silahlara erişimi olduğuna vurgu yapıyor ve bu durumun artık değişmesi gerektiği çağrısında bulunuyor. Silahların çıkardığı seslerle kurgulanan müzik ise kampanyanın adını oluşturuyor: Duyarsızlığın sesi… Gürcistan’ın Başkenti Tiflis’teki okullardan son üç yıl içinde 540’tan fazla silah toplandığını ifade eden Watergunz, 10’u reşit olmayan 80’den fazla kişinin aynı dönemde bıçaklı silahlarla öldürüldüğünü ifade ediyor.

Arjantin iktidarını ara ki bulasın  

Arjantin’in hicivleriyle ünlü dergisi “Barcelona” ve reklam ajansı Ogilvy’nin gerçekleştirdiği kampanyayla Arjantin’de yer yerinden oynadı! Arjantin’in dünyanın en çok yolsuzluk yapılan ülkesi olduğunu vurgulayan kampanya iktidara bağlı kişilerin yasal belgelerde gösterdikleri sahte adreslere odaklanıyor. Adresleri belirleyen dergi ekibi yeni çıkan sayılarını ulaştırmak üzere bu noktalara gidiyor. Ekip adresler sahte olsa da dergilerini bırakmayı ihmal etmiyor. Sahte adres gösterenler arasında Arjantin eski başkan yardımcıları da var Arjantin Devlet Başkanı Mauricio Macri de. “Onlara unutulmadıklarını hatırlatmak için küçük bir teslimat yaptık” açıklaması yapan Barcelona dergisinin kampanyası sosyal medyada 10 milyondan fazla etkileşim aldı.

Alzheimer hastalarının unutulmaz anıları duvarları süsledi

Kuzey Amerika merkezli boya markası Glidden, rengarenk bir sosyal sorumluluk projesine imza attı ve McCann Porto Riko iş birliğiyle sokak sanatçılarıyla bir araya gelerek alzheimer hastalarına unutamayacakları bir sürpriz yaptı. Hayata geçirilen kampanyada alzheimer hastalarına en unutmak istemeyecekleri anıları soruldu. Alzheimer hastalarının gösterdikleri fotoğraflardan ilham alan sokak sanatçıları Alzheimer hastalarının odalarının duvarlarına bu anıları resmetti.

Burger King’den çenesini inciten müşterilerine: “Sizi uyarmıştık” 

Burger King son birkaç yıldır reklam kampanyalarında korku unsurlarını öne çıkarmasıyla dikkatleri üzerine çekiyor. Korkutucu palyaçolar, yanan restoranlar ve kaza yaparak Burger King restoranına giren arabalar… Fast food zincirinden gelen son iletişim kampanyasında ise Whopper yerken çenesini inciten müşterilerin iskeletleri var. Burger King’in ifade ettiğine göre iletişim kampanyasında yer alan yüz röntgenleri, Whopper yerken çenesini inciten gerçek müşterilere ait… Kreatif ajans David São Paulo tarafından elde edilen röntgen görüntülerine yerleştirilen mesaj ise Burger King’in yaratıcı iletişim diliyle ve son birkaç yıldır gerçekleştirdiği “korku pazarlaması” tarzıyla tamamen örtüşüyor; “Büyük olduğu konusunda sizi uyardık…”

Amazon ile fantezi dünyasına yolculuk

Amazon, kargo ücretlendirme hizmeti Amazon Prime ile mobilyada ücretsiz gönderim olanağı sunduğunu eğlenceli bir dille anlattığı reklam kampanyalarını yayınladı. Amerikalı reklam ajansı Drago5 iş birliğiyle hayata geçirilen reklam filmleri mizahi yanıyla dikkat çektiği kadar “Whitesnake Is This Love” gibi kült şarkılarla da öne çıkıyor. Kampanyada, Amazon uygulamasıyla evlerine mobilya bakan tüketiciler beğendikleri mobilyaların hayalini kuruyor ve o hayale karşı koyamıyorlar.

İnekleriniz ne kadar mutlu?

Portekizli süt markası Terra Nostra “Mutlu İnek Süt Programı”nı anlatmak için yayınladığı reklam filmiyle mutluluğun, sağlıklı üretimle ilişkisini gözler önüne seriyor. VMLY&R imzası taşıyan reklamda yaylada otlayan ineğin litresel olarak süt üretimini görüyoruz. İneğin yanına gelen çiftçi ineğin kafasını okşayarak sevgi gösterdiğinde ekranda gördüğümüz sütün litresi hızla artmaya başlıyor. Vienna Veterinerlik Üniversitesi’nin araştırmasına dikkat çeken Terra Nostra ineklerin insanlar tarafından ilgi gördüklerinde mutlu olduklarını ve daha kaliteli süt ürettiklerinin altını çiziyor.

Huawei’den emziren annelere anlamlı destek  

Huawei İspanya “paylaşmanın en doğal hali emzirmedir” diyerek son model P30 telefonunun şarj paylaşım özelliğini metofarlaştırıyor. Dünyanın hâlâ birçok yerinde kadınların bebeklerini özgürce emzirmesine tepkiyle yaklaşıldığını vurgulayan Huawei emzirmeye karşı negatif olan bakış açısını pozitife dönüştürmeyi amaçlıyor. P30’un reklam kampanyasını sosyal sorumluluk projesiyle birleştiren Huawei, Kreatif ajans M&C Saatchi ile birlikte emziren anneleri ilan kampanyalarına taşıyor. İlan çalışmalarında emziren anneleri bir kafede, otobüste ve mağazada görüyoruz. Huawei bu alanlar için emzirme eyleminin asla garip karşılanmaması gereken yerler yorumunu yapıyor.

Beni etiketlemekten vazgeç

20 yıldır reklam çalışmalarına ara veren Fransız moda markası Jennyfer cesur bir reklam kampanyasıyla geri dönüyor. Kapsayıcı yönünü vurgulamak isteyen marka #dontcallmejennyfer hastag’ini oluşturarak kadınların dış görünüşlerine göre etiketlenmesine tepki gösteriyor. Basit, Erkek Fatma, ezik gibi etiketlerin hayatın her anında kadınların karşısına çıktığını vurgulayan iletişim kampanyasını “Sıfır Etiket” diyor. Jennyfer 20 yıl aradan sonra reklam sahasına reklam ajansı Buzzman ile geri dönüyor.

İLGİLİ HABERLER