Mart ayının en dikkat çeken global reklam kampanyaları

Masum bir erkek çocuğu nasıl “zorba”ya dönüşür?

“Erkekler ağlamaz, erkekler güçlü olmak zorunda, erkekler asla zayıf görünmemeli, erkekler hiçbir şeyden korkmamalı…”  White Ribbon ve Bensimon Byrne imzalı “Boys Don’t Cry” kampanyası çarpıcı bir toplumsal eleştiri içeriyor. Yıllar yılı bir erkeğin “nasıl” olması gerektiğine dair dile getirilen, dayatılan kalıpların doğru çalışan bir beyni nasıl bozduğunu, merhamet dolu bir kalbi nasıl acımasızlaştırdığını anlatan reklam filmi yeni doğan bir erkek bebeğin ağlama sesiyle başlıyor.  Çalışmada toplumsal ön yargılarla büyütülen bebeğin büyüyerek nasıl toplumun zehirli bir parçasına dönüştüğünü anlatıyor.

“Erkekten direk dansçısı mı olurmuş?”

Sprite #iloveyouhater reklam serileriyle nefret söylemlerine karşı duruş sergilemeye devam ediyor. Markanın yeni reklam filminde dış ses, erkek direk dansçısına ağır hakaretler ederek onu tahrik etmeye çalışıyor. Başarılı dansçı tüm hakaretlere rağmen dansına devam ediyor. Arjantinli reklam ajansı Santo’nun Sprite için gerçekleştirdiği reklam filmi nefret söylemleri altında ezilen ve cesaretleri kırılan insanlara bu söylemlere kulak asmamaları ve hayallerini gerçekleştirmeleri konusunda ilham veriyor. İletişim çalışmasında Dünya Erkek Direk Dansı Şampiyonu Alberto Del Campo rol alıyor.

Yeni dünyanın cinsiyet rolleri

Reklamda kullanılan cinsiyetçi söylem son yıllarda pek çok markanın gündeminde. Son olarak o markalara stok fotoğraf sitesi Offset de eklendi. McCann Arjantin tarafından Offset için hayata geçirilen yeni reklam kampanyasında klasik aramaların bizi stereotiplere yönlendirmesi konu ediliyor. Çalışmada belli kalıplarla yapılan aramalarda ilk sırada çıkması gereken görseller eşitlikçi bir yaklaşımla yeniden düzenleniyor.

Ağaçlar poponuzdan daha değerli!

Geri dönüştürülmüş tuvalet kağıdı markası Seventh Generation ve Amerikalı reklam ajansı 72andSunny’nin hayata geçirdiği reklam filminde Amerikalı komedyen Maya Rudolph’u bahçesindeki ağaçla konuşurken görüyoruz. Mike isimli ağaç diğer ağaç arkadaşlarının tuvalet kağıdı olmak için kesildiğini söylediğinde Maya Rudolph duyduklarına inanamıyor ve o an bir şarkı besteleyerek yorumluyor; Hiçbir ağacın görevi tuvalet kağıdı olmak değil ve ağaçlar poponuzdan daha değerli.

Ev değil cehennem

Fransız sigorta şirketi IAD’in kreatif ajans Rosepark ile birlikte hayata geçirdiği reklam filmi açılış sahnesinden son saniyesine kadar Mr. and Mrs. Smith filmini anımsatıyor. Evlerini satamadıkları için birlikte yaşamak zorunda kalan eski sevgileri izlediğimiz çalışma avizede asılı bir adam ve onu düşürmek için gıdıklayan bir kadınla açılıyor. “Evinizi satmak için IAD ile görüşün” mesajı verildikten sonra reklam filmi başka bir mesajla son buluyor; “Eski sevgiliyle aynı evde yaşamak cehennemdir.”

Uzaylılara alternatif tatil lokasyonu: Dünya

Wieden + Kennedy Hollanda’nın, S7 Airlines için hazırladığı çalışmada S7 Airlines dünya dışı varlıkları hedef kitle olarak belirliyor ve onlara dünyanın ilgi çekici yanlarını göstererek mutlaka ziyaret etmeleri gereken bir gezegen olduğunu anlatıyor. “Şuanda bu yayını dinliyorsanız büyük ihtimalle uzaylısınız” diye başlayan reklam filminde dünyadaki yemeklerin çeşitliliğinden, ilgi çekici tatil beldelerinden, mutlaka görülmesi gereken kültürel şehirlerden bahsedilerek dünya bir turizm destinasyonu gibi pazarlıyor.

Sakatlanan futbolcuları vursalar futbolu sever miydiniz?

Hayvanların acımasızca kullanıldığı sporlara karşı mücadele veren İngiltere merkezli kuruluş League Against Cruel Sports yeni kampanyasında: “Sakatlanan futbolcuların öldürüldüğü bir futbol dünyasının taraftarı olur muydunuz?” diye soruyor. Reklam filminde maç sırasında sakatlanan futbolcuların vurulduğu ütopik bir dünyayı izlerken gerçek dünyada at yarışını desteklemenin altında yatan mantık sorgulanıyor. Çalışmada İngiltere’de at yarışları yüzünden her yıl 150’den fazla atın öldürüldüğüne de vurgu yapılıyor.

Peynirden nefret eden adam

Burger King Fransa yeni Cheese Lover hamburgerinin tanıtımı için peynire karşı gereksiz nefreti olan bir adamın hikayesini reklam filmine taşıyor. Fransa merkezli ajans BUZZMAN tarafından Burger King için hayata geçirilen çalışmada peynirden ölesiye nefret eden hatta bu nefret yüzünden ailesini bile terk edip, peynire dair hiçbir şeyin bulunmadığı ıssız bir adaya kaçan bir adamın hikayesi anlatılıyor.

En talihsiz doğum günü çocuğu

Şehir içi ulaşım hizmeti sunan Kapten, Fransız kreatif ajans FamousGrey ile mizah gücü yüksek bir kampanyaya imza atıyor. Doğum gününde kız arkadaşıyla Kapten tutarak eve dönen adam, evde kendisi için hazırlanan sürpriz partiden habersiz… Oldukça tutku dolu bir şekilde eve giren ikili, evde karanlıkta saklanan akrabaların şok olmuş bakışları eşliğinde Kapten’de başlayan yakınlaşmalarına devam ediyor. Kapten, ulaşımdaki iddiasını “beklenmedik sürprizlere hazır olun” ana temasıyla veriyor.

İLGİLİ HABERLER