2016’nın en iyi müşteri odaklı pazarlama trendleri
2016 müşterinin yılı olacak. Markalar müşteri odaklı pazarlamadan, müşteri deneyiminden, müşterinin ürünle yolculuğundan, müşteri iç görüsünden ve müşteri analizinden, cazibe yaratmaktan, yani müşterilerle ilgili ne varsa onlardan konuşacaklar. Aşağıdaki 2016’nın pazarlama trendleri, size müşteri odaklı ve dolayısıyla rekabetin ilerisinde kalmanızda yardımcı olacaktır; tabi bu trendleri stratejinize doğru oranda serpiştirmeniz koşuluyla…
1-Her şey için bir uygulama.
Uygulamalar artık sadece mobil cihazlar için değil. Mobil uygulamaların yanında, artık web, masaüstü ve hatta televizyon uygulamaları bile mevcut. Bir uygulamanın amacı bir ya da daha fazla görevi etkin bir şekilde tamamlayabilmek. Markalar için, uygulamalar marka statünüzün ve üretiminizin, diğer bütün değişkenler aynı kalmasına rağmen, artması demek.
2016’da ücretsiz ve pahalı olmayan e-mail pazarlaması, sosyal medya pazarlaması, promosyonlar, reklam verme, kişi listenizin yönetimi, müşteri deneyimi, analitik ve diğer pazarlama basamaklarıyla ilgili uygulamalardan mutlaka yararlanın.
2-İç görülü/anlayışlı pazarlama…
Markalar veri odaklı pazarlama hakkında konuşmayı severler. Ancak verilerden teknoloji ve analiz kullanılarak bir sonuç elde edilmeden elinizde çok da bir şey yoktur. 2016, önceki yılların aksine, büyük kütleli verilerin göz ardı edilip, bunun yerine müşterilerin ürün ve marka hakkında iç görüsünün dikkate alınıp, daha büyük bir müşteri kitlesinin ihtiyaçlarını karşılamak üzere uyarlanması ile geçen bir yıl olacak. Bu yüzden de bu deneyleri toplam müşteri kitlenize uygun bir grupla yapmalısınız (cinsiyet, ilgi alanları, ünvanları).
Pazarlama ekibinizin müşteri veri tabanınızı kullandığından emin olun. Böylece şirketinizin iş yaptığı müşterilerinize dair net bir bilgiye sahip olabilir, bunun üzerinden hareket edebilirsiniz.
3-İnteraktif içerik…
Blog girişleri, beyaz sayfalar, bilgi grafikleri, videolar ve raporlar insanlar ve arama motorları için etkili içerikler olarak tabir edilebilir. Ancak 2016’da, ilgi çeken içerik durgun ve stabil olanlar değil, müşteriyi bir şekilde bu deneyimin bir parçası yapan içerikler olacak. Örneğin, sizin 2016 içerik planlamanız, insanların ilgisini en tepede ve daimi tutmak için interaktif görevler, hesaplayıcılar, eğitimler ve oyunlar içermeli. Bu deneyimden hoşlanan müşterileriniz tıklamaya, kaydırmaya ve ürününüzü paylaşmaya devam edecektir. Bu planlama sonra müşteri hareketlerini gözlemleyerek önünüzdeki satışlarınız için yararlı bilgilere sahip olursunuz.
4-Ne eksik ne fazla kişiselleştirme…
Kişiye özel pazarlama mesajları her zaman olduğu gibi 2016’da da hareket sağlayacaktır. Ancak, kişiye özel hareketlerin kuralları her gelen kutusundan cihaza değiştiği için markaların mesajlarını bu değişimlere göre adapte etmesi gerekir. İçeriğini müşterinin istediği kadar kişiselleştirmeli, daha fazlasını yapmamalıdır; bu müşteriler tarafından ürpertici olarak nitelendirilebilir…
5-Yandaş pazarlama…
Müşterilerinize yaptığınız iş ile harika bir deneyim yaşatırsanız, başvurular alırsınız. Eğer yandaş pazarlamanın avantajlarından 2016’da yararlanırsanız, aldığınız başvuruların sayısını birkaç basamaklı sayılara katlayabilirsiniz. 2016’da, yandaşlara ve yandaşlardan pazarlama yaptığınızda, bunun başvurularınızı arttırmak için diğer yollardan daha etkili olduğunu göreceksiniz. Bunun nedeni, pazardaki etkileyen insanları ve yandaşları netleştirmek öncekinden çok daha kolay.
Yandaş pazarlama programınızı kendi ünlü tasdikleme programınız gibi düşünün. Ama ünlüler yerine, bu sefer kendi markanızı tasdikliyorsunuz ve tanıştığınız etkin insanlar da size bunu yaparken yardımcı oluyorlar.
6-Sosyal medya hesabınızı önemseyin.
Sosyal medya pazarlaması çok fazla paylaşım gerektirebilir, ama onlarca birebir etkileşim, genellikle bireylerin sizin içeriğinize yorum atmasına, onu paylaşmasına ve puanlamasına yol açar. 2016’da sosyal medya pazarlama mesajlarınızın aynı zamanda iletişim halinde olduğunuz insanlarla anlık konuşmalar kuran bir tonda olmasını sağlayın. Bu sosyal medya araçlarının sizin özelliklerinizi sosyal bağlara karşılık vermek ve servis ya da satın almak müşterilerinizle daha fazla diyalog oluşturmanızı sağlamak için kullanacaksınız demektir.
7-Dolandırıcılardan korumak.
Dolandırıcılardan korumak neden bir 2016 trendi? Çünkü; markalar potansiyel ve cari müşterilerine o kadar çok mesaj yolluyorlar ki, bu durum markaları müşterilerini markanın ismini kullanarak dolandırmaya çalışan kurumlardan korumakla sorumlu kılıyor. 2016’da e-mail pazarlama sisteminizde yeni uygulama yer bazlı Doman-based Message Authentication, Reporting and Conformance (DMARC) kullanıldığından emin olun ve eğer sisteminizde davetsiz misafirler bulursanız müşterilinizi en kısa ve en etkili şekilde haberdar etmek üzerine bir plan yapın.
8-Özel yazılım pazarlamak.
2016’da, pazarlama ekipleri pazarlama teknoloji kullanımlarını arttıracaklar ve bu de özel yazılım pazarlama ihtiyacını arttıracak. Özel yazılımları pazarlamak farklı pazarlama teknolojilerinin bir arada çalışmasına ve farklı pazarlama kampanyalarındaki müşteri etkileşimlerinin analizlerinin yapılmasına olanak sağlıyor. Pazarlama özel yazılımları, içlerinde veri yönetimi platformları (data management platforms – DMP), etiketleme yönetimi, cloud bağlantıları, kullanıcı yönetimi ve “application program interface” (API) gibi teknolojileri barındırıyor. Bu anahtar teknolojilerin pazarlanması sizin pazarlama teknolojileri arasındaki gitgellerinizi tatsız bir deneyim olmaktan çıkarıp sizi rahatlatır.
9-Dijital deneyimde mühendislerle yakınlaşmak.
Uygulamalar kodlamayı bilmeyen insanlar için yapılası kılarken, bilenler için de kolaylaştırabilir. 2016’da software geliştirmekle yükümlü mühendis ve ekipleriyle çalışmayı ikinci plana atmayın. Böylece müşterilerinize otomatik analiz yapan pazarlama sistemleri ve interaktif içeriği olan kaliteli dijital deneyimler sunabilirsiniz.
10- Hesap bazlı pazarlama/Account-based marketing (ACM)
Pazarlama hunisi 2016’da işten işe markalar için iki nedenden dolayı değişime uğrayacak. Birincisi, birçok karar verme yetkisi olan partinin bulunduğu bir şirkette pazarlama stratejisinin kurulması ve etkili olması bir kişilik karar verme partisinden daha zor olur. İkincisi, kararları veren partilere pazarlama içeriğiyle ulaşmak her zamankinden daha önemli bir hal aldı, çünkü birçok şirket kararı online başlatıldığı için bir satış elemanı şirketin karar verenlerine iletemeden ilerlemiş ve dolayısıyla müdahale edilemez hale geliyor.
Hesap bazlı pazarlama (ACM) belli bir süredir kullanılıyordu, ancak önemi bu sene artacak. Bu pazarlama stratejisi, yatırımcılar için bir cazibe yaratıp onları zamanla müşterilere çevirmektense; ilgiyi davet etme ve ölçmeyi, ve bunu otoritenin farklı rol ve seviyelerinde yapmayı hedefliyor.
Kaynak: Entrepreneur.com