Yılın İnovatif Ürünleri Marketing Türkiye Şubat Sayısında!

Marketing Türkiye için Wizsight Araştırma’nın Poltio.com iş birliğiyle gerçekleştirdiği “Yılın İnovatif Ürünleri” araştırması inovasyon gücüyle fark yaratarak tüketicilerin kalbinde özel bir yer edinen markaları gözler önüne seriyor. Sonuçlar beyaz eşyadan gıdaya kadar 13 farklı kategoride yılın trendlerine de ışık tutuyor.

Ali Saydam: Türkiye markası için bulunmaz fırsat: Göbeklitepe yılı

gobeklitepe

İnsanlık tarihini değiştiren ve gelecekteki keşiflerle değiştirmeye aday Göbeklitepe bütün ihtişamıyla bize emanet bir miras. Yıllar süren çalışmalarla bu mirası açığa çıkarmak ve korumak için büyük çaba sarf edildi. Sıra Göbeklitepe’nin ve ülke olarak yaptığımız çalışmaların tanıtımına geldi. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın, 2019 yılının “Göbeklitepe Yılı” ilan edildiğini açıklaması bu nedenle ele geçmiş çok önemli bir fırsat.

TikTok kimin sosyal medyası?

Adsız

Onu “başkalarının yerine utanmaya neden olan videoların merkezi” olarak tanımlayan da var “gerçek hayatların olduğu, gerçek Türkiye’nin sosyal medyası” olarak tanımlayan da… Genci yaşlısı, amcası teyzesi, dedesi ninesi hepsi birden telefonlara sarılmış “komikli videolar” üretiyor… Ve böylece son zamanlarda adını sıkça duyduğumuz, dijitalde reklamlarına boğulduğumuz TikTok, tüm tartışmalarıyla birlikte yeni bir sosyal mecra olarak hayatımıza giriyor… Peki, toplumu ikiye bölen bu uygulama gelip geçici bir heves mi yoksa geleceğin yeni sosyal mecrası mı olacak? Ve elbette “TikTok kimin sosyal medyası?”

Günseli Özen: Perşembe’nin ışıkları gel diyor…

yemek

157 basamaklı merdivenin neredeyse ortasında 81’inci basamakta Pembe Hanım Konağı… Hani niyetlenip de tırmanmaya başladığınızda yazın sıcaktan, kışın rüzgardan nefesin tükendiği noktada. Perşembeli kadın girişimcilerin yöresel yemekler pişirerek servis edeceği otantik bir yer arayışında Pembe Hanım Konağı seçilmiş. Bence bu seçim tesadüf olmayacak kadar ilginç.

Olağanüstü büyümenin tutkulu kahramanları: Süper Tüketiciler

süper

Bir marka olarak sunduğunuz ürün ya da hizmete ait kategorinin hem ortalama tüketicisi hem de Süper Tüketicisi olduğunu biliyor muydunuz? Peki sadece yüzde 10’luk bir kesimi oluşturan Süper Tüketicilerin geri kalan yüzde 90’lık ortalama tüketici kadar kârlılık sağladığını söylesek kulağa çok mu ütopik gelir? Büyüme Stratejisti ve Yazar Eddie Yoon, “Süper Tüketiciler: Olağanüstü Büyümenin Basit, Hızlı ve Sürdürülebilir Yolu” adlı kitabında Süper Tüketici konseptini ve markalara sağladığı olağanüstü büyümeyi mercek altına alıyor. Peki, Süper Tüketici kimdir? Nasıl bu kadar yüksek bir kârlılık sağlıyorlar? Kitabı Amerika’da en çok satanlar listesine giren Eddie Yoon, Marketing Türkiye okuyucuları için Süper Tüketicileri anlattı.

Mahir Boztepe: Alternatif medya ana akıma dönüştü

mahir-boztepe

Türk medyası el değiştirmelerle, güç çekişmeleriyle, tarafgirlik tartışmalarıyla çalkalanırken Rus haber portalı Sputnik’in Türkiye’deki yükselişi ivme kazanıyor. Kısa zamanda en çok okunan ilk 10 haber sitesinden biri olmayı başaran Sputnik Türkiye’nin Genel Yayın Yönetmeni Mahir Boztepe ile bu yükselişin ardındaki nedenleri konuşmak için bir araya geldik. Boztepe “Aslında bugün Sputnik’in yaptığı şeyi ana akım medyanın yapması gerekiyor. Ana akım medya görevini yapmayınca alternatif medya ana akıma dönüştü” diyor.

Küçük bütçelerle büyük işler

1

Pazarlama sektörünü etkisi altına alan ekonomik belirsizlik markaları bütçelerini kısmaya itti. Araştırmalar da bu gerçeği doğruluyor. Marketing Türkiye için Sia Insight’ın gerçekleştirdiği “İş Dünyası Gündem Değerlendirme Araştırması”na göre üst düzey pazarlama yöneticilerinin yüzde 44’ü pazarlama yatırımlarının 2019’da azalacağını belirtiyor. Şimdi sektör “Dar bütçeyle etkili bir pazarlama planı yapmak mümkün mü?” sorusunun yanıtını arıyor…

 

“Yılın itibarlıları” beşinci kez The ONE Awards’da ödüllendirildi

theone

Marketing Türkiye ve AKADEMETRE iş birliğiyle düzenlenen ve zaman içinde pazarlama sektörünün en önemli standartlarından birine dönüşen “The ONE Awards Bütünleşik Pazarlama Ödülleri”nde kazananlar 8 Ocak 2019’da Raffles İstanbul’da düzenlenen görkemli bir törenle “Yılın İtibarlısı” ödülüne kavuştu. TÜSİAD Yönetim Kurulu Başkanı Erol Bilecik’in “Onur Konuğu” olduğu gecede 2018 yılının en çalışkan markaları yine halkoyuyla belirlenirken markaların bu başarısındaki paydaşları olan ajanslar da ödüllendirildi. The ONE Awards’un 5’inci yılında üst üste farklı kategorilerde toplam 6 ödül alan Beko “Büyük Ödül”ün sahibi oldu. Akenerji, LC Waikiki ve Hepsiburada ise bu yıl 3’üncü defa The ONE Awards ödülünü almaya hak kazandı.

Pazarlamanın Rönesansı: Pazarlama 5.0

pazarlama

Ateşin bulunmasından tekerleğin icadına, buharlı makinelerden bilgisayarın hayatımıza girişine kadar tarihe yön veren her gelişme birbiriyle birleşerek çığ gibi büyüdü ve büyümeye, evrilmeye devam ediyor. Öyle ki toplumsal evrim sürecinde bugün “Bilgi toplumu”ndan yepyeni bir çağa, “Toplum 5.0”a adım atıyoruz. Bu yeni dönem iletişim alanında “Pazarlama 5.0” olarak çıkıyor karşımıza. Peki, dünyada da çok yeni bir kavram olan “Pazarlama 5.0” ne anlama geliyor? Pazarlama 4.0’dan farkı ne? “Pazarlama 5.0” pazarlamacıların hayatında neleri değiştirecek?

Pazarlama dünyasına ilham veren markalar

2

Söylenmemişi söylemek cesaret, kalplere dokunmak gerçek bir içgörü, çıtayı yükseltmek ise çılgınlık ister. Öyle markalar var ki tüm bu özellikleri tek bir çatı altında topluyor ve hayata geçirdikleri pazarlama stratejileriyle ezber bozuyorlar. Tüm bu kendilerine has pazarlama becerileriyle derslerde okutulacak kadar başarılı iletişim çalışmalarına imza atan markalar, tüketicilerin aklında sarsılmayacak kadar kuvvetli bir yer ediniyor. Peki, kim bu markalar? Hangi iletişim çalışmalarıyla kendilerini unutulmaz kıldılar? Yanıtlar pazarlama dünyasına ilham veren markalarında…

Ötekileştirirsen kazanamazsın!

siyasi-partiler-secim-kampanyalari

31 Mart’ta gerçekleştirilecek yerel seçimlere sayılı günler kala partilerin ve adayların iletişim stratejileri de netleşmeye başladı. İki taraflı ittifak halinde seçime girecek partiler bu kez yerel yönetimlerde söz sahibi olmak için mücadele verecek. Peki, böylesi zorlu bir konjonktürde adaylar seçmene nasıl seslenmeli? Yerel seçimler için partilerin gündeminde neler var?

“Türkiye’de ne yapsan linç ediliyorsun”

140journos

Bundan yedi yıl önce yayın hayatına başlayan 140Journos son dönemde sosyal medyayı sallayan videolara imza atıyor. Herkesin bildiği konulara öyle öznel ve merak uyandıran bir yerden bakıyorlar ki kimi “helal olsun” diyor, kimi linç ediyor. 140Journos Kurucu Ortakları Engin Önder ve Cem Aydoğdu ile hem kanalın dönüşümünü hem de markalar için gerçekleştirdikleri projeleri konuştuk

“Tüketicinin artık sıra beklemeye tahammülü yok”

mcdonalds

“Experience of the Future” kavramına odaklanan McDonald’s, tüketicilerine yeni bir dijital satın alma deneyimi yaşatmak için son yıllarda önemli adımlar atıyor. Markanın önümüzdeki döneme yönelik projelerini konuşmak için bir araya geldiğimiz McDonald’s Türkiye Pazarlama Direktörü Elif Göktaş dijitalleşmenin önemine vurgu yaparak, “Tüketici tek bir tuşla, birkaç hareketle oturduğu yerden sipariş vermek istiyor. Artık sıra beklemeye tahammülleri yok” diyor.

Detayları ve daha fazlası Marketing Türkiye Şubat sayısında sizleri bekliyor. 

İLGİLİ HABERLER