Marketing Türkiye Ağustos: Türk Futbolunda En İtibarlılar…

PAYLAŞ

Türk Futbolu İtibar Kaybediyor!

Euro 2016 Finalleri kampında yaşanan sevimsiz pirim tartışmaları, sahada yuhalanan milli oyuncular, teknik ekip, futbolcu, yönetici ve ailelerine yönelik çirkin saldırılar… Ve elbette gelmek bilmeyen sportif başarı! Kabus gibi bir Avrupa Kupası Finalleri geride kalırken Türk futbolunun itibarı da tartışmaların odağında… Bu tartışmalardan hareketle Marketing Türkiye için DORinsight tarafından hazırlanan “Türk Futbolu İtibar Araştırması” Türk futbolunun gidişatı hakkında çarpıcı veriler koyuyor ortaya.

Ali Saydam: “Yeter ki Erdoğan gitsin!…”

ali

Hain darbe girişimi sürecinin pek çok boyutu var. Bizim burada tartışacağımız, bir ölçüde uzmanlığımız alanına girdiğini düşündüğümüz iletişim boyutudur. Hani “FaceTime ile karşı darbe” şeklinde yorumlanan ve Sayın Erdoğan’ın irade, inanç ve iletişim harikaları yarattığı o süre ve tabii ki sonrası…

Reklam Dünyasının Acı Kaybı

erol

AK Parti’nin reklamcısı olarak da bilinen ünlü reklamcı Erol Olçok, 16 yaşındaki oğlu Abdullah Tayyip Olçok ile birlikte, hain askeri darbe girişiminde şehit edildi. Olçok ve oğlu cuntacı askerleri protesto için gittikleri Boğaziçi Köprüsü’nde açılan ateş sonucu yaşamını yitirdi.

Kadınların En Sevdiği Kozmetik Markaları 

makyaj

Roamler tarafından gerçekleştirilen araştırmaya göre kadınların yüzde 36’sı “her gün” makyaj yapıyor, yüzde 47’si satın alacağı kozmetik ürünün kalitesine, yüzde 27’si ise markasına dikkat ediyor. Maybelline en çok tercih edilen kozmetik markası olurken, kadınların favori bakım ve kozmetik mağazası Gratis oluyor…

Günseli Özen: “Müşterek Endüstri Komitesi Kuruldu, Radyo Tek Kanaldan Ölçülecek”

günseli

Reklamcılar Derneği’nin mecra kullanım verilerine göre radyo reklam bütçelerinin yüzde 2’sini alıyor. Oysaki RTÜK verileri bu rakamın iki katını gösteriyor. Yüzde 2’lik oran zihinde psikolojik bir bariyer yaratıyor ve reklam bütçeleri hazırlanırken belirleyici oluyor…

“Teknoloji şirketinden deneyim platformuna dönüştük” 

master...

Ödeme sistemleri konusunda Türkiye’nin örnek ülke olarak gösterildiğini söyleyen Mastercard Türkiye ve Azerbaycan Genel Müdürü Yasemin Bedir, özellikle dijital ödeme sistemlerinin kolaylaşmasıyla e-ticaret hacminin ciddi oranda arttığını dile getiriyor. “Mastercard Teknoloji şirketinden deneyim platformuna dönüştü” diyen Bedir’le
hem pazarı hem de bu dönüşüm sürecini konuştuk…

Ali Gürak: “Çocukların Umuda İhtiyacı Var…”

ali...

İzninizle; bu defa çocuklara yönelik iletişim pazarlaması yerine sıcacık bir hikaye paylaşmak istiyorum sizinle. Tüm çocuklarımızın çok zor günlerden geçtiği, olumsuz deneyimlere maruz kaldığı bu günlerde umut dolu bir pencere aralayarak sevginin önemini hatırlatacak bir hikaye bu… Çok sevdiğim bir arkadaşımın benimle tanıştırdığı cesur küçük papağanın hikayesi…

Medyanın Yeni Süper Gücü: İnternet Haberciliği

haberler

Ülke gündeminin gazete manşetleriyle belirlendiği günler gerilerde kaldı. Artık gündemin ve haberin kaptan köşkünde internet habercileri oturuyor… Peki haberin yeni patronları medyadaki bu dönüşümü nasıl değerlendiriyor? İnternet haberciliği “ŞOK ŞOK ŞOK” “Flaş Flaş Flaş” çıkmazından nasıl kurtulacak?

 

Unilever Kadın Sterotipini Değiştiriyor…

Unilever

Unilever Türkiye CEO’su Mehmet Altınok geçtiğimiz günlerde aralarında Marketing Türkiye Genel Yayın Yönetmeni Günseli Özen’in de bulunduğu bir grup ekonomi gazetecisiyle buluştu. Altınok, keyifli bir sohbet eşliğinde gerçekleşen yuvarlak masa toplantısında özellikle Unilever Türkiye’nin sosyal sorumluluk çalışmalarına vurgu yaptı. Unilever’in Türkiye’de bulunan 29 markasından 13’ünün çok kuvvetli bir sosyal amacı olduğunu söyleyen Altınok şirket bünyesinde ve özellikle yönetim kurulundaki kadın sayısını artırmak için ciddi bir çalışma içinde olduklarını dile getirdi.

Gazetecilere Göre En Etkili CEO’lar… 

süper

Marketing Türkiye için Xsights Araştırma’ın gerçekleştirdiği “Gazetecilere Göre En Etkili CEO’lar” araştırması basın mensupları cephesinden Türk iş dünyasının en etkili CEO’larını gözler önüne seriyor. 100 gazetecinin katıldığı araştırmada  “En Rekabetçi CEO’lar”dan “En Alçakgönüllü CEO’lar”a kadar 12 farklı kategoride değerlendirme yapıldı.

En Yenilikçi Otomobil Markaları

otomobil teknoloji

Marketing Türkiye için araştırma şirketi AKADEMETRE tarafından gerçekleştirilen “En Yenilikçi Otomobil Markaları Araştırması” otomotivde yenilikçilik kavramını yeniden tamınlıyor, kriterleri ve beklentileri ortaya koyuyor.  Çalışma tüketici algısında en inovatif otomobil markalarını da gözler önüne seriyor.

“Önceliğimiz Haberlerin ‘Tüketilmemiş’ Olması” 

yapı kredi

Zengin içeriğiyle kurumsal bir yayın olmanın çok ötesine geçen Yapı Kredi Crystal Dergi’nin yayın politikasını Yapı Kredi Marka Yönetimi Müdürü Didem Aslan anlattı.

Pokémonlar, futbol ve pazarlama

Bugün bir oyundan hatta çılgınlıktan bahsetmek istiyorum: “Pokémon GO”. Öyle bir çılgınlık ki henüz daha tüm ülkelerde satışa bile sunulmadan insanları peşinden sürüklemeye başladı. “Artırılmış gerçekliğin” çok yakın gelecekte pazarlama dünyasının en gözde uygulamalarından biri olacağı açık. Anlayacağınız Pandora’nın kutusu açıldı, biz pazarlamacılar için yeni oyuncağımız hayırlı olsun…

“Garenta yüzde 30-40 büyümeye devam edecek”

garenta

Garenta’nın iki yıl önce kurulmasına karşın global rakiplerini geride bırakarak pazarda ikinciliğe yerleştiğini söyleyen Çelik Motor Ticaret A.Ş. Genel Müdürü Özgür Maraş hedefinin yıllık yüzde 30-40 büyüme oranlarını sürdürmek olduğunu belirtiyor. Maraş, Türkiye Distribütörlüğünü yaptıkları KIA ile de yıl sonuna kadar 20 binin üzerinde araç satmayı amaçladıklarını ifade ediyor.

Bir Pikachu Her Şeyi Değiştirebilir! 

pokemom

Birkaç gün içinde dünyanın açık ara en popüler mobil oyunu haline gelen Pokémon GO, “Artırılmış Gerçeklik” kavramına yepyeni bir boyut getirdi. Oyunun piyasaya çıkmasıyla Nintendo’nun hisseleri yüzde 80 değer kazanırken, uygulamanın kullanıcı sayısı
sosyal medya devi Twitter’ı da solladı.  Peki, Pokémon GO ile başlayan yeni süreç dijital pazarlamayı nasıl etkileyecek? Pokémon GO nasıl bir çağın habercisi? 

Atıf Ünaldı: “Bankaların Dijital Dönüşüm Karnesi…”

Hani genel bir söylem vardır, “yağmursuz havada şemsiye dağıtan ve yağmur yağdığında gelip alana banka denir” diye. Bu yazının asıl amacı dijital dönüşümünü tamamlayıp odağına müşterisini alan ve yağmur yağdığında ortadan kaybolmayan bir banka var mı onu anlamak…

Influencer Marketing’in Önlenemeyen Yükselişi!

fenomen

Kimileri onlara fenomen diyor kimileri ise Influencer… Dijital dünya olanca hızıyla ezberleri bozarken onlar “dijital dünyanın kurallarını yazıyor.” Attıkları bir tweet, çektikleri birkaç saniyelik bir video, yazdıkları bir yazıyla milyonları harekete geçiriyor sosyal medyanın gündemini belirliyorlar… Hal böyle olunca onlarla işbirliği yapan markaların sayısı da günbegün artıyor ve “Influencer Marketing” pazarlama dünyasının vazgeçilmez bir silaha dönüşüyor. Peki, “Influencer Marketing”i hakkıyla yapmanın kuralları neler? Markalar fenomen kullanımında nelere dikkat etmeli?

En Çok Swarovski Konuşuldu

Kuyumculuk sektörünü medya yansımaları açısından değerlendiren Ajans Press’in Haziran ayı verilerine göre Swarovski 108 haberle en çok konuşulan marka oldu. Atasay Kuyumculuk 74 haberle ikinci olurken, onu 47 haberle Bvlgari izledi.

Çaykur’dan Reklam Atağı

Nielsen’in Mayıs ayı verilerine göre İçecek sektöründe Çaykur Çay, rakiplerine fark atarak 25 bin 369 reklamla en çok reklam veren marka oldu. Coca-Cola 12 bin 444 reklamla ikinci olurken Nescafe 11 bin 500 reklamla üçüncü sırada yer aldı.