Halk, 3’üncü kez “en çok çalışan markaları” ödüllendirdi

PAYLAŞ

Marketing Türkiye’nin AKADEMETRE tarafından yapılan “İtibar ve Marka Değer Performans Ölçümü” araştırmasını baz alarak gerçekleştirdiği “The ONE Awards Bütünleşik Pazarlama Ödülleri”nde nefesler tutuldu. 5 Ocak akşamı Raffles İstanbul’da üçüncü kez düzenlenecek törende 2016 yılında itibarını en çok artıran markaların yanı sıra bu markaların paydaşları olan reklam, halkla ilişkiler ve medya planlama ajansları da ödüllerine kavuşacak. Peki, “The ONE Awards” sonuçlarına göre 2016 yılında itibarını en çok artıran markalar hangileri oldu?

2016’ya Damga Vuran Reklamlar

reklamReklam yatırımlarının bir önceki yıla oranla arttığı, dijitalin yükselişini sürdürdüğü bir seneyi daha geride bıraktık. Global yaratıcılık yarışmaları 2016’da Türk reklam sektörü için pek parlak geçmese de yıl içinde birçok başarılı reklam kampanyası izledik, alkışladık. Peki, bu senenin en iz bırakan reklamları hangileriydi? En çok hangi marka yüzü sevildi? Online araştırma şirketi DORinsight, Marketing Türkiye Almanak 2016 için 500 kişiyle görüşerek “2016’ya Damga Vuran Reklamlar” araştırmasını gerçekleştirdi. İşte sonuçlar…

2016’nın en beğenilen dizileri

diziAraştırmalar Türkiye’de TV izlenme sürelerinin düşmesine karşın yerli dizilerin zirvedeki yerini koruduğunu gösteriyor. Öyle ki Türk halkı haftada ortalama 5,9 saatini yerli dizi izlemeye ayırıyor. Dünyada yetmişten fazla ülkede yayınlan ve yılda 250 milyon liradan fazla ihracat geliri getiren Türk dizileri de bu çarpıcı tablonun bir sonucu. Peki 2016’nın en çok takip edilen, en beğenilen dizileri hangileriydi? İzleyicinin en sevdiği dizi karakterleri kimler oldu? Xsight Araştırma ve Danışmanlık’ın Marketing Türkiye için gerçekleştirdiği “2016’nın En Beğenilen Dizileri” araştırması tüm bu sorulara cevap veriyor…

2016’nın en başarılı pazarlama stratejileri

122016 özellikle yurt dışı festivallerden eli boş dönen marka ve ajanslarımızla yaratıcılık kavramını yeniden sorguladığımız bir yıl oldu. Ancak elbette sektörde bu karanlık tabloda umut ışığı olan çalışmalar da yapıldı. Türkiye’nin önde gelen marka danışmanları işte o kampanyaları Marketing Türkiye için değerlendirdi.

Dijital pazarlamanın yıldızları

yildizDijitalin yükselişi artık önlenemez bir hâl alırken, dijital reklam yatırımları da her geçen gün artıyor. 2016’nın en yaratıcı yerli dijital ajansı hangileri? Globalde en yaratıcı işlere hangi dijital ajans imza attı? Yılın dijital olayı ne oldu? Sosyal medyada en çok kim takip edildi? Tüm bu soruları Marketing Türkiye Almanak 2016 için dijital pazarlamanın en önemli isimleri yanıtladı.

2016’da sosyal medyayı sallayan kampanyalar

maviSomera’nın Nielsen verilerini de kullanarak Marketing Türkiye için gerçekleştirdiği “Sosyal Medyada En Çok Konuşulan Kampanyalar ve Markalar” araştırması markaların 2016’da Twitter’da sergilediği performansı gözler önüne seriyor. Araştırma sonuçlarına göre Twitter’da en çok konuşulan ilk üç marka Mavi, Head&Shoulders ve Coca-Cola oldu. En çok etkileşim yaratan ilk üç kampanyaysa #HaydiMilliTakım (Coca-Cola), #fiberlemek (Türk Telekom) ve #maviblack (Mavi) olarak sıralandı.

“Marka” Ankara’da konuşuldu

amfAnkara Ticaret Odası ev sahipliğinde bu yıl ikinci kez gerçekleştirilen Ankara Marka Festivali 14-16 Aralık tarihlerinde Ankara Congresium’da düzenlendi. Marketing Türkiye’nin içerik ortaklığı ve TemaCC organizasyonuyla hayata geçen festivalde 150’nin üzerinde konuşmacı sunum yaptı. Sertap Erener’den Demet Akbağ’a, Selami Şahin’den Murat Dalkılıç’a kadar pek çok ünlü sanatçının da katıldığı, üç gün süren festivali 15 binden fazla katılımcı takip etti. Özellikle sertifika programlarının yoğun ilgi gördüğü etkinlik Marketing Türkiye platformlarından yapılan canlı yayınlarla 80 binin üzerinde izleyiciye ulaştı.

2016’da medyanın yeni liderleri

Nielsen Araştırma’nın gerçekleştirdiği analizlere göre 2016 yılında en çok reklam alan televizyon kanalı Star TV oldu. Dergi kategorisinde Alem, radyo kategorisinde Best FM en çok reklam alan yayınlar olurken gazete kategorisinde Hürriyet açık ara farkla rakiplerini geride bıraktı. TV kategorisinde Türk Telekom, dergi kategorisinde THY, gazete kategorisinde ETS Turizm, açıkhava kategorisinde ise A.101 Market en çok reklam veren markalar olarak öne çıktı.

Global reklam sektörünü nasıl bir yıl bekliyor?

35IPG MEDiabrands bünyesinde faaliyet gösteren Magna Global 2016 yılı medya harcama rakamlarını ve 2017 öngörülerini açıkladı. Sonuçlara göre 2016 yılındaki reklam yatırımları son altı yılı geride bırakarak yüzde 5,7 büyüdü. Ancak öngörüler 2016’daki bu hızlı büyümeye karşın 2017 yılının durağan bir yıl olacağını işaret ediyor. 2016’yı sene başındaki beklentilerin altında kapatan Türkiye’nin 2017’yi de yüzde 3-5 oranında bir büyümeyle kapatabileceği düşünülüyor.

Ali Saydam: “iletişimde popülizm duygusallık ve yüzeyselliğin yılı”

saydamPop starlar bitti mi? Hayır. Bitmez de. Kapitalizm durdukça sürecek olan “star sistemi” sadece kılık değiştirerek devam edecek. Kahraman pop yıldızlarının yerini popülist, yüzeysel ancak alabildiğine duygusal şöhretler alacak…

Ali Gürak: Çocuklar, yılbaşı ve “Kids Marketing”

gurakYılbaşı Kids Marketing için en yoğun dönemlerden biri. Bazı markalar reklam ve pazarlama bütçelerini satış hedefine yoğunlaştırırken, bazı markalar bu fırsatı deneyime odaklanmak için kullanıyor.

Özgür Şahin: “Krizden çıkışın yolu: müşteri sadakati”

ozgurDünyada değişen siyasi ortam, bunun yansıması olan ekonomik veriler 2017 yılının bolluk bereket içinde geçmeyeceğini, hatta adını anıp çağırmak istemem, hadi “kriz” demeyelim, “durgunluk” diyeceğimiz bir döneme girdiğimizi gösteriyor…

Koray Özdemir: “Peki, AVM’ler iletişimlerini nasıl yapıyor?”

korayHep savunduğum nokta AVM reklam, etkinlik, PR ve sosyal medya ajansları marka iletişim ajanslarından farklı olmalı. Hatta 360 derece tüm iletişim çalışmaları tek elden ve bütünleşik bir stratejiyle çıkmalı. Bu yaşayan merkezlerde en büyük farkı yaratansa deneyim tasarımı…

Tugrul Günal: “Potansiyelimizi değerlendirmeli, eksiklerimizi gidermeliyiz”

tugrulDünyanın ilk 10 ekonomisi içinde yer almayı hedeflemiş bir ülke olarak tedarik zinciri yönetimi alanındaki potansiyelimizi değerlendirerek eksikliklerimizi hızla gidermemiz, şirketlerimizin ve dolayısıyla ülkemizin verimliliği ve rekabetçiliği açısından azami önem taşıyor.

Marketing Türkiye Ocak sayısını hemen okumak için tıklayın…