Sosyal medyanın en iyileri ödüllerine kavuştu

PAYLAŞ

Marka ve ajansların sosyal medya performanslarını objektif verilere dayalı olarak ölçen ilk ve tek yarışma Social Media Awards Turkey’de kazananlar 23 Mayıs’ta Shangri-La Bosphorus’ta düzenlenen görkemli bir törenle ödüllerine kavuştu. Ezgi Mola, Kenan Doğulu, Demet Akalın Kurt, Cem Yılmaz ve çok sayıda sosyal medya fenomeninin de ödüle layık görüldüğü gecede Grand Prix Türk Hava Yolları’nın oldu.

SMA

Ali Saydam: Türkiye “Pı-Ar” Yapıyor”!..
Türkiye nihayet önyargıları ve iletişim kabuklarını kırmak ve kendi algılanmasını düzeltmek için uluslararası standartlarda hizmet alma kültürünü devreye sokmaya başladı. Umarız, “Böyle bir iş yapılacaksa ben yapmalıyım, iş bana verilmiyorsa baltalamalıyım” diyen hasetçilikle her türlü gelişimin düşmanı kesilen “habâset erbabı” burnunu sokup da bir çuval inciri berbat etmeye kalkmaz.

Marketing Türkiye Genel Yayın Yönetmeni Günseli Özen, Haziran sayısını Marketing Türkiye okurları için yorumladı…

Rock Müzik Koç Grubu’nu yansıtıyor…
12 yılda 104 festivalle sahada 3.5 milyon, sosyal medyada ise 38.5 milyondan fazla gence ulaştı Koç Spor Fest… Ulaşılması zor bir başarıya imza atan festivali, projenin mimarlarından Koç Holding A.Ş. Kurumsal İletişim ve Dış İlişkiler Direktörü Oya Ünlü Kızıl ile konuştuk. Baştan beri Rock müzikle ilerlediklerini belirten Kızıl bu tercihlerinin nedenini ise şöyle açıklıyor: “Rock toplumdaki tüm sorunlarla ilgili görüşü olan ve bunu dile getirmekten de geri durmayan bir müzik türü. Bu da Koç Topluluğu’nun sahiplendiği sorumlu ve katılımcı bakış açısıyla örtüşüyor.” Kızıl ve ekibinin projeyi anlatırken ki heyecanı festivalin nasıl bir motivasyonla bu başarıya ulaştığının da göstergesi adete…

Günseli Özen: Küresel devin Ceo’sunun keşkeleri ve akıllı bir kadın
gunseliÜlkenin sıcak gündemine karşın Unilever’in Türkiye’ye inancı tam. Bunun kanıtı da 350 milyon avro yatırımla açılan Konya Fabrikası. Şirketin global CEO’su Paul Polman hem bu dev yatırımın gerisindeki stratejiyi hem de “keşkelerini” anlattı…

Gençler Fanta’yı ele geçirdi!
Global çapta bir yenilenme sürecine giren Fanta, hedef kitlesindeki gençlerden ilham alarak yepyeni bir kampanya hazırladı. Kampanya kapsamında yeni bir görsel kimliğe de kavuşan marka, bu değişimle genç kitlesiyle daha çok temas halinde olmayı hedefliyor. Kendi sosyal platformunu da oluşturan kampanyanın detaylarını Coca-Cola Türkiye Pazarlama Direktörü Banu Karakullukçu’dan dinledik.

Effie Türkiye 2017 Ödülleri sahiplerini buldu
efi“Reklam Oscarları” olarak da bilinen ve bu yıl dokuzuncusu gerçekleştirilen Effie Türkiye 2017 Reklam Etkinliği Ödülleri’nde 24’ü altın, 12’si gümüş ve 31’i bronz olmak üzere 33 kategoride toplam 67 ödül dağıtıldı. Ödüller, Reklamcılar Derneği ve Reklamverenler Derneği’nin Effie Worldwide Inc. iş birliğiyle 8 Mayıs’ta Conrad Istanbul Bosphorus Hotel’de düzenlediği ödül töreniyle sahiplerini buldu.

Ali Gürak: “Sosyal Medyada Kids Marketing”
Artık biliyoruz ki sosyal medyada yaş sınırı kalmadı. Her yaştan birey bu alanı kendi dünyası olarak görmekle beraber aynı zamanda sosyal medyayı hayatlarının merkezi olarak da görüyorlar… Peki, bu alanda markaların çocuklara yönelik pazarlama çalışmaları ne derece doğru ve bundan hem çocuklar hem de yetişkinler ne şekilde etkileniyor?

“Sapla saman birbirine karıştı, her şey haber sanılıyor”
seferHürriyet İK’nın, Hürriyet İK & Yeni Ekonomi’ye dönüşümünü konuşmak için bir araya geldiğimiz Hürriyet Gazetesi Ekonomi Müdür Sefer Levent iletişim sektörüne dair çarpıcı açıklamalarda bulundu. Marka, gazeteci ve PR ilişkisinde sapla samanın birbirine karıştığını dile getiren Levent, “Her şeyin haber zannedildiği bir dönemden geçiyoruz” diyor. Kişilere ya da kuruluşlara dair olumsuz haber yaptıklarında zaman zaman baskıya uğradıklarına da değinen Levent, “Baskılar bizi yayın politikamızdan vazgeçiremez” diyor.

Jean pazarının yeniden keşfi!
jeanTekstil sektöründe kıran kırana bir “jean” rekabeti yaşanıyor. Zira Mavi ve Levi’s gibi denimle özdeşleşen markaların rekabetine son dönemde LC Waikiki, Koton ve hatta bir dönem “Jean Çıkacak” reklamlarıyla denime savaş açan DeFacto da dahil oldu. Peki, bu çetin rekabette ipi hangi marka göğüsleyecek? Jean pazarında tüketicinin tercihlerini hangi faktörler şekillendiriyor. Yanıtlar Twentify’ın Marketing Türkiye için gerçekleştirdiği “Jean Savaşları” araştırmasında.

Koray Özdemir: “Deneyimin gerçek aktörleri!”
korayBugüne kadar deneyim tasarımı oluştururken dikkat edilen konularda hep hikayenin oluşturulması, tasarımların doğru yerleştirilmesi, dekorasyon ve teknolojiden bahsettim. Ama asıl gerçek deneyimi yaratan, sahada en önde görev alan ve müşterilerimizle birebir iletişim kuran “aktör ve artistleriniz” yani ekibinizdir.

Akbank çıtayı yükseltiyor
akbankToplam iletişim bütçelerinin yarısını dijital reklamlar için kullandıklarını ifade eden Akbank Kurumsal İletişim Bölüm Başkanı Murat Göllü, özellikle Türkiye nüfusunun yüzde 35’ini oluşturan Y kuşağını hedeflediklerini belirtiyor. Kültür-sanat alanında uzun soluklu projelere ağırlık verdiklerini de kaydeden Göllü ile markanın dijital bankacılıktaki vizyonunu ve kültür-sanat alanındaki çalışmalarını konuştuk. İşte o keyifli söyleşiden satırbaşları…

“DP Ödülleri’ni uluslararasına taşıyacağız”
Doğrudan Pazarlama İletişimcileri Derneği’nde (DPİD) Yönetim Kurulu Başkanı olarak Kayra Grup Ajans Başkanı Zuhal Gezer Demirci’nin göreve başlamasıyla dernekte yeni bir dönem başladı. DPİD’in yeni dönem hedeflerini konuşmak üzere bir araya geldiğimiz Demirci “Birinci gündem maddemiz bu yıl 9’uncusunu gerçekleştirdiğimiz ve sektörün en prestijli ödüllerinden olan ‘DP Ödülleri’ni uluslararası platforma taşımak” diyor.

Tüketicilerin aşkla bağlı olduğu sadakat programları
sadakatMarkaların tüketicilere verdiği sadakat programı kartları yerini mobil platformlardaki uygulamalara bırakıyor. Peki, tüketiciler aktif kullandıkları sadakat programlarına ne kadar aşık? Mobilden ulaşım kullanım alışkanlıklarını nasıl etkiliyor? Soruların yanıtları ve daha fazlası Ketchup Loyalty Marketing’in gerçekleştirdiği 2016-2017 Türkiye Sadakat Araştırması’nın çarpıcı sonuçlarında…

Perakende vizyonumuza “keyif” kattık
Akaryakıt sektörünün önemli oyuncularından Shell, her gün yaklaşık 30 milyon müşteriye ulaşıyor. Kuşkusuz 70’den fazla ülkede faaliyet gösteren firma için Türkiye çok önemli bir pazar. Binden fazla istasyonuyla her gün 1 milyon müşteriye ulaşan Shell & Turcas’ın Perakende Satışlar Pazarlama Müdürü Seher Poyrazoğlu Yavuz, Türkiye’deki faaliyetlerini, 2017 hedeflerini ve özellikle dijital alandaki çalışmalarını Marketing Türkiye için değerlendirdi.

XCO 2017’de deneyim deneyimlendi
xcoMarketing Türkiye tarafından 17 Mayıs Çarşamba günü Kemer Country Club’da gerçekleştirilen ve Türkiye’nin ilk “Deneyim Tasarımı & Yönetimi Konferansı (XCO), pazarlama sektörünün deneyimli isimlerini ağırladı. Doyurucu sunumlarla katılımcılara deneyim dolu bir gün yaşatan zirvenin ardından müşteri deneyimini en iyi yöneten markalar A.L.F.A. Awards’ta ödüllerine kavuştu.

“Markalar müşterilerini dinlemeli”
Marketing Türkiye’nin bu yıl ikincisini gerçekleştirdiği Deneyim Tasarımı & Yönetimi Zirvesi’nin konuklarından biri de Forrester Research Asya Pasifik Pazarları Analiz Uzmanı Ryan Hart’tı… Etkinlik öncesinde gerçekleştirdiğimiz söyleşide markalara deneyim tasarımıyla ilgili tavsiyelerde bulunan Hart: “Markalar teknoloji kullanımının yanı sıra değer yaratma şansını elde etmek için, müşterilerinin dinlemeli ve inovatif bir yaklaşım benimsemeli” dedi.

A.L.F.A. Markalar görkemli bir törenle ödüllerine kavuştu
Alfa“Müşteri Deneyimini En İyi Yöneten Markalar”ın yarıştığı A.L.F.A. Awards’ta kazananlar 17 Mayıs Çarşamba günü, Deneyim Tasarımı & Yönetimi Zirvesi’nin hemen ardından Kemer Country Club’da gerçekleştirilen görkemli bir törenle ödüllerine kavuştu. Araştırma metodolojisi ve saha çalışması 64 bin kullanıcısı bulunan “Türkiye’nin Sesi Paneli” üzerinden Xsights Araştırma ve Danışmanlık tarafından gerçekleştirilen A.L.F.A. Awards’ta, 26 kategoride deneyimi en iyi yaşatan markalar belirlendi.

Etkinlik yönetiminde Amerika ve Avrupa’dan geriyiz
Yaşanan olumsuz olaylardan en fazla etkilenen sektörlerin başında belki de etkinlik sektörü geliyor. Uzun vadeli planlar yapmanın ve kalabalık ortamlarda bulunmanın riskleri hâlâ tartışılırken, pazarlama sektörünün önemli bir alanını oluşturan organizasyonların yeni trendlerini markalara ve ajanslara sorduk.

Dinleyici samimiyetsizliği affetmez!
Türkiye’nin ilk spor radyosu Radyospor’un Genel Yayın Yönetmeni Barış Ertül, tüm karizmasına rağmen TV’nin radyodaki sıcaklık ve samimiyeti yakalayamadığını söylüyor. Saran Grup bünyesindeki Radyospor ve Radyo Trafik’in yükselişini tematik yayıncılığa olan ilginin artmasına bağlayan Ertül ile hem spor yayıncılığının geldiği noktayı hem de radyonun geleceğini konuştuk…

Ahmet Pura: “Tüm sektörün ortak sorunu dijital reklam sahteciliği”
Sahtecilik yapılan diğer tüm alanlarda olduğu gibi reklamda yapılanlar da tamamen yasa dışı ve adli bir vaka. Üstelik tüm sektörün ciddi zarar görmesine neden oluyor. RVD ve RD iş birliği ve IAB Türkiye gibi güçlü bir kurumun desteğiyle bu olumsuzluklara ortak bir çözüm bulabileceğimizi umut ediyoruz.

Markanız gerçekten güvende mı?
marka güvenliğiReklamlarınızın gerçek görüntülenme oranlarını veya banner’ınızı tıklayanların kaçının gerçekten “insan” olduğunu biliyor musunuz? Reklam verdiğiniz sitelerin içeriklerinin özgün olduğundan emin misiniz? Zira salgın gibi yayılan “Reklam Sahteciliği” başta dijital olmak üzere tüm reklam sektörünün gittikçe şiddetlenen baş ağrısı… Markalar “Reklam Sahteciliği”nin yarattığı kaotik ortamda “marka güvenliği” konusuna yoğunlaşırken biz de meselenin aslını GroupM Dijital Marka Güvenliği Yöneticisi Burak Türkan ve IAB Türkiye Başkanı Mahmut Kurşun ile konuştuk.

Yeni dönemin ezber bozan 6 trendi
Publicis Media’nın gerçekleştirdiği “Business Transformation Predictor Araştırması” önümüzdeki dönemde iş dünyasını derinden etkileyecek altı ezber bozan trendi gözler önüne seriyor. Araştırma sonuçlarına göre yeni dönemi şekillendirecek ana trend de yine “ezber bozmak” olacak. Peki, 5 yıl içerisinde bizi hangi gelişmeler bekliyor?

Coca-Cola reklam olup yağdı
Nielsen’in içecek sektörüne yönelik Nisan ayı analizlerine göre Coca-Cola 20 bin 349 reklamla rakiplerini geride bıraktı. Onu 5 bin 823 reklamla Nescafé, 5 bin 209 reklamla Sprite takip etti.