2018’in En Cool Markaları Marketing Türkiye Kasım Sayısında!

PAYLAŞ

Pazarlama dünyasının lider dergisi Marketing Türkiye için Roamler Türkiye’nin bu yıl dördüncüsünü gerçekleştirdiği “Cool Markalar Araştırması” 2018’in en cool markalarını öne çıkardı… “Yılın En Cool Markaları” 19 Ekim’de Fairmont Otel’de bu yıl ilki düzenlenen “Cool Gece”de ödüllerine kavuştu. İşte 2018’in en cool markaları…

Türkiye’nin ilk ve en büyük espor zirvesine hazır mısınız?

esporcon

Türkiye’de ve dünyada hızla yükselen espor ekosisteminin tüm paydaşları Marketing Türkiye tarafından gerçekleştirilecek “ESPORTS.con” zirvesinde bir araya geliyor. 16-17 Ocak 2019 tarihlerinde Nonstop Zula Espor Merkezi’nde gerçekleştirilecek etkinlik “Brands engage with Esports” söylemiyle espor ve gaming ekositemini markalarla buluşturacak. Türkiye ve dünyadan espor ve gaming alanında önemli isimlerin konuşmacı olarak katılacağı zirve, Türkiye’nin ilk ve en büyük espor etkinliği olacak.

Ali Saydam: Spotify DNA’larımızla birleşiyor

spotify

Günümüzde kökeninin neresi olduğunu DNA yoluyla araştıran şirketlerin var olduğunu biliyoruz. AncestryDNA bunlardan biri. Spotify, AncestryDNA ile bir iş birliği yapmış. Diyelim ki bu hizmeti kullandınız, kökenlerinizin nereden geldiğini öğrendiniz. Yüzde 20 Yunanistan, yüzde 30 Norveç yüzde 40 Anadolu ve yüzde 10 İran çıkmış olsun. İşte, Spotify da bu noktada devreye giriyor. Bakın nasıl!

Enflasyonla savaşta markalar gardını aldı, peki ya tüketici?

enflasyon

Türkiye’nin yüzde 24,5’lik bir enflasyonla karşı karşıya kalması Hazine ve Maliye Bakanlığı’nı da harekete geçirdi… Bakanlık önderliğinde başlatılan “Enflasyonla Topyekûn Mücadele Programı” kapsamında tüm markalara yönelik yüzde 10’luk indirim çağrısı, iş dünyasında geniş yankı buldu. Peki, ama tüketici bu savaşın farkında mı? Markaların açıklamalarını ne derece samimi buluyor? Markalar bu savaşta ne tür stratejiler geliştiriyor?

Daha iyisini yapamadığımızda jilet yapmayı bırakacağız”

gillet

1950’lerde Türkiye pazarına girerek erkeklerin vazgeçilmez markalarından biri haline gelen Gilette, faaliyet gösterdiği bütün ülkelerde tıraş olma kavramına ve kültürüne etki etmeyi başarmış bir marka. P&G Erkek Bakım Kategorisi Global Başkanı Gary Coombe Gilette’in bu global başarı hikayesini en başından, yani evlere girerek erkekleri berber koltuğundan kurtarışından başlayarak Marketing Türkiye’ye anlattı. Gary Coombe’a göre bu başarının altındaki inovasyonlardan biri de 80 erkeği her gün tıraş olurken izlemek… Hem de her gün… Gary Coombe ile gerçekleştirdiğimiz söyleşi dünyada bir P&G Erkek Bakım Kategorisi Global Başkanı’nın verdiği ilk söyleşi olma özelliğiyle de dikkat çekiyor.

Günseli Özen:  Doğruluğu kanıtlanmış “akıllı büyüme stratejileri”

moov_garenta_saatlik_kiralama

Garenta 2016’da ısrarlı görünürlük stratejisiyle hayatımıza epey hızlı girdi. Elbette markanın ardındaki elli yıllı aşkın geçmişiyle Çelik Motor gibi köklü bir yapının gücünü de göz ardı etmemek gerek. Son zamanlarda zorlu bir süreçten geçen otomobil kiralama şirketlerinin arasından teknolojinin nimetlerini sonuna kadar kullanarak çıkan Garenta, dijital alandaki yatırımları ve sunduğu tüketici odaklı yeni nesil hizmetlerle giderek daha çok dikkat çekiyor.

Ekonomik belirsizlikte markalar tüketicilere nasıl seslenmeli?

ekonomik

Ekonomik belirsizlikle birlikte tüketimde “keyif” dönemi bitti, “kontrol” ve “güven” dönemi başladı. Tüketici hem “eve” hem de “içe” kapanıyor, daha çok araştırıp fiyatları titizlikle karşılaştırıyor. Promosyonlara duyarlılığı arterken marka sadakati ise azalıyor… Peki, böylesi zorlu bir süreçte “Pazarlama Savaş Odaları”nda hangi kararların alınması gerekiyor? Tüketim alışkanlıklarının sil baştan değiştiği bu dönemde pazarlamacılar neler yapmalı? FutureBright Kıdemli Araştırma Müdürleri Deniz Kılıç ve Çağrı Özdemir derin analizlerle işte bu sorunun yanıtlarını aradı…

The ONE Awards’un kazananları nasıl belirleniyor?

the-one

Yıl içinde itibarını en çok artıran marka ve paydaşlarını ödüllendiren ilk ve tek etkinlik The ONE Awards Bütünleşik Pazarlama Ödülleri’nin beşincisi için araştırma süreci devam ediyor. Peki, herkesin merakla beklediği bu önemli etkinlik nasıl bir metodolojiye sahip? Yıl içinde itibarını en çok artıran markalar nasıl belirleniyor? The ONE Awards’un bu yılki yenilikleri neler? Gelin ödül törenine az bir zaman kala, saha araştırması AKADEMETRE tarafından gerçekleştirilen The ONE Awards’un metodolojisine daha yakından bakalım…

Tüketici narsistleşiyor

narsisist

Özellikle sosyal medyayla birlikte gücünün zirvesine ulaşan tüketici şimdilerde bir “güç zehirlenmesi” yaşıyor… Beğenilme ve hayran kitlesi yaratma arzusu her an her yerde herkese ulaşıp “hesap sorma” özgürlüğüyle birleşince “kendisi dışında kimseyi beğenmeyen, narsist bir tüketici kitlesi” ortaya çıktı. Şimdi markalar çağın yarattığı bu zorlu hedef kitleye ulaşma çabasında… Peki, ama markalar son dönemde artan narsist eğilimli tüketicilerle nasıl baş edecek?

Effect” artık daha yeni, daha güçlü

gonca

Global arenanın iki dev iletişim şirketi Burson Marsteller ile Cohn&Wolfe, “BCW” adı altında birleşirken bu önemli iş birliği Burson Marsteller’ın çoğunluk hisselerine sahip olduğu Effect Halkla İlişkiler’de kapsamlı bir dönüşüm sürecini başlattı. İsmini “Effect BCW” olarak değiştiren ve görsel kimliğini yenileyen ajansın Kurucusu Gonca Karakaş ile hem bu köklü değişimi hem de iletişim sektöründeki son gelişmeleri konuştuk.

Türkiye’nin en güçlü ayakkabı markaları

ayakkabi

Yılda 400 milyon çift ayakkabı üretimiyle dünyanın ilk 7 üreticisi arasında yer alan Türkiye, önümüzdeki yıllarda çıtayı yükselterek 5. sırada yer almaya hazırlanıyor. Peki, böylesine büyük hedefleri olan pazarda markalar nasıl stratejilerle rekabet ediyor, tüketicilere nasıl sesleniyor? Sektör devleri pazarın geleceği hakkında ne düşünüyor?

Sonu mutlu biten bir ayrılık hikayesi…

malatya-pazari

Kuruyemişin bir adı da “eğlencelik”. Mevzu eğlenceli ama iş ciddi. Türkiye’de kuruyemiş pazarının yıllık iş hacmi 7 milyar TL’ye dayanmış durumda. Ülkemizde kaliteleriyle anılan köklü kuruyemiş markaları da var. Bunlardan en eskisi ise 1870’den bu yana süregelen, dördüncü kuşağın işbaşında olduğu ürün işleme fabrikaları, mağazaları ve üretim tesisleriyle kocaman bir endüstri yaratan Malatya Pazarı. Son dönemde dördüncü kuşaktan iki kuzenin yollarını ayırdı haberleriyle gündeme gelmişlerdi. Malatya Pazarı’nın 148 yıllık hikayesini, markanın bundan böyle yoluna nasıl devam edeceğini ve gelecek vizyonunu Murat Palancı’dan dinledik.

25’inci Golden Drum Festivali’nde en yaratıcı çalışmalar ödüllerine kavuştu

golden

Türkiye temsilciliğini Marketing Türkiye’nin üstlendiği 25’inci Golden Drum Uluslararası Yaratıcılık Festivali 17-19 Ekim’de Slovenya’nın Portoroz kentinde gerçekleşti. 28 ülkeden gelen bin 200’e yakın yaratıcı çalışmanın yarıştığı festivalde kazananlar 19 Ekim’de yapılan törenle ödüllerine kavuştu. Türk reklam ajansları bu yıl Golden Drum Uluslararası Yaratıcılık Festivali’nden biri Grand Prix ve üçü Silver Drum olmak üzere toplam dört ödülle döndü.

“Seyahat sürecini dijital bir deneyime dönüştürdük”

pegasus

Pegasus Hava Yolları, son zamanlarda güçlü dijital bir dönüşüm yaşıyor. “Türkiye’nin dijital havayolu” sloganıyla başlatılan bu dönüşümün tüm detaylarını dinlemek için bir araya geldiğimiz Pegasus Hava Yolları Pazarlama Direktörü Onur Dedeköylü dijitaldeki iddialarını “misafirlerimize yepyeni bir seyahat yaşatacağız” sözleriyle dile getiriyor.

“Amacımız şeflerin hayatını kolaylaştırmak”

unilever

Tam 120 yıldır 74 ülkede faaliyet gösteren Unilever Food Solution, 2001 yılından beri Türkiye’de şeflerin mutfaktaki çözüm ortağı olmayı sürdürüyor. Bugün dijital bir dönüşümün içinde olan Unilever Food Solutions’ın Pazarlama Direktörü Nihan Kayı “B2B alanında global bir tedarikçi olarak, yerelde dijitalleşme dönüşümüne öncülük ediyoruz” diyor… “Amacımız şeflerin hayatını kolaylaştırmak” diyen Nihan Kayı ile Unilever Food Solution’ın dijital projelerini ve gıda güvenliği alanındaki eğitimlerini konuştuk.

Alışveriş bahane eğlence şahane…

avm

Eskiden sadece yemek yenip alışveriş yapılmak için ziyaret edilen AVM’ler artık birer eğlence üssüne dönüşmüş durumda. Zira sayıları her geçen gün artan AVM’ler için eğlence konsepti rakiplerinden sıyrılmak ve ziyaretçi çekebilmek için önemli bir silah… Peki, AVM’ler eğlence alanında ziyaretçilerine nasıl bir deneyim sunuyor? Eğlence alanlarının AVM cirolarına etkisi ne boyutta?

Detaylar ve daha fazlası Marketing Türkiye Kasım sayısında….

Marketing Türkiye Kasım sayısı bayilerde, Turkcell Dergilik ve Türk Telekom e-dergi uygulamalarında sizleri bekliyor…