Tüketicilerin yüzde 60’ı yeni ürünleri deniyor

PAYLAŞ

 

“Yılın Seçilmiş Ürünü” (YSÜ) programı kapsamında Nielsen’in yaptığı araştırmaya göre, Türk tüketicilerinin yüzde 60’ı “yeni” ürünleri denemeyi seviyor. Araştırmaya göre, kadın tüketiciler erkeklere kıyasla “yeni” etiketli bir ürün satın almaya daha eğilimli durumda.

Kazanan ürünlerin tüketicilerin oylarıyla belirlendiği ve Türkiye’de 2. kez gerçekleştirilen “Yılın Seçilmiş Ürünü” (YSÜ) programı kapsamında Nielsen’in yaptığı araştırmaya göre, Türk tüketicileri yeni ürünleri denemeyi seviyor. 12 ilde 4.109 tüketiciyle yüz yüze yapılan araştırma, Türk tüketicilerinin yüzde 60’ının “yeni” ürünleri denemeyi sevdiklerini ortaya koyuyor. Araştırmaya göre, Türk tüketicilerinin yüzde 61’i ise kendilerine tavsiye edilen ya da çevresi tarafından önerilen ürünleri denemeye açık olduklarını ifade ediyor.

Yeni ürünün fiyatı satın almayı etkiliyor

Araştırmanın sonuçlarına göre Türk tüketicilerin yüzde 30’u pazarda yeteri kadar yeni ürün olmadığını düşünürken, yüzde 37’si ise yenilikçi özellikleri bulunan ürünler için daha yüksek ücret ödemeye hazır olduklarını ifade ediyor. Tüketicilerin yüzde 56’sı yeni ve yenilikçi özellikleri bulunan ürünleri fiyatlarının uygun olması durumunda deneyebileceklerini belirtiyor. Araştırma, kadın tüketicilerin erkeklere kıyasla, “yeni” etiketli bir ürün satın almaya daha eğilimli olduğunu da ortaya koyuyor.

Yılın Seçilmiş Ürünü (YSÜ) logosu güveni artırıyor

Araştırmaya göre, Türk tüketicilerinin referansı olan Yılın Seçilmiş Ürünü (YSÜ) logosu ise, tüketicilerinin yüzde 52’sinin satın alma isteğini artırırken, reklamlarda YSÜ logosuna yer vermek, tüketicilerin reklama güvenini yüzde 50 oranında artırıyor.

Bilginin alabildiğine demokratikleştiği bir dönemden geçiyoruz.

Tabiri caiz ise her taraftan bilgi akıyor. Ancak bu bilgi deryasını yorumlayıp anlamlı sonuçlara ulaşmak, nitelikli veriye dönüştürmek hiç de kolay değil. Özellikle de değişimin ve dönüşümün temel prensip olduğu pazarlama sektöründe…

Araştırmalarımız, okurlarımızın pazarlama ve pazarlama iletişimi sektöründe daha derinlikli bilgilenme talepleri olduğunu gösteriyor.

Türkiye’nin ilk pazar araştırmaları bankası

Bu tespitten yola çıkarak okurlarımıza; tüketici iç görüsünden makro trendlere, sektörel gelişmelerden itibar ölçümlerine kadar çeşitli konularda araştırmalar sunmak için çalışmalarımızı hızlandırdık.

Bundan böyle her hafta www.marketingturkiye.com.tr sitesinin “Araştırmalar” sekmesinde farklı alanlara ışık tutan kapsamlı araştırmalar sunuyoruz.

Araştırma Özel Bölümü Abonelik Bedeli: 250 TL(KDV dahil)
Araştırma Özel Bölümü ve Marketing Türkiye Dergi Abonelik Bedeli: 300 TL (KDV dahil)
* Abonelikler 12 aylıktır.

Havale için IBAN:
TR86 0006 2000 3570 0006 2000 53
Önemli not: Ödemenizi havale ile yaptıktan sonra lütfen dekontunuzu satis@rotayayin.com.tradresine bir eposta ile gönderiniz.