Satın alma zihinde başlar!

PAYLAŞ
Marketing Türkiye için araştırma şirketi SalesBrain Türkiye tarafından hazırlanan “Alışveriş Deneyimi” araştırması müşterileri etkileyen uyaranların yalnızca ürünler olmadığını ortaya koyuyor. Peki, kararlarımızı etkileyen asıl faktörler neler? Bilinçaltımız tercihlerimizi ve beğenilerimizi nasıl etkiliyor? Alışveriş merkezlerinde bizi ürün satın almaya teşvik eden koşullar neler? Palladium Alışveriş Merkezi’nde özel denekler eşliğinde yapılan “Alışveriş Deneyimi” araştırması tüm bu soruların yanıtlarını ortaya koydu. Pazarlama dünyasının tüketicile­ri daha derinden anlama çabası yeni değil. Ancak hızla değişen pazar koşulları bu çalışmaları eskisinden çok daha önemli bir hale getirdi. Artık pazarlamanın tek amacı tüke­ticiyi daha derin şekilde anlamak değil, tüketici­ye daha derinden hitap edebilmek. Bugüne kadar bunu çeşitli metotlarla başarabilen markalar için ne yazık ki artık sıradan yöntemler kâr etmiyor. Tüketicinin kral koltuğuna iyiden iyiye yerleştiği günümüzde markalar için başarıya giden yol ar­tık tüketicilerinin beynine hatta çok daha ötesine, onların bilinçaltına ulaşabilmekten geçiyor. Tüm bu ihtiyaçlar sonunda ortaya çıkan, “pazarlama” ve “bilinçaltı” kavramlarını ortak bir alanda bu­luşturan “Nöromarketing” işte tam da bu nokta­da pazarlamacılara ilaç gibi çözümler sunuyor. Dünyada “nöro” ve “marketing” kavramla­rını birleştiren çalışmalar yapan ilk araştırma şirketlerinden biri olan SalesBrain’in Türki­ye temsilcisi Dr. Kıvılcım Kayabalı önderliğinde Marketing Türkiye için hazırlanan “Alışveriş De­neyimi” araştırması 2-15 Nisan tarihleri arasın­da Palladium Alışveriş Merkezi’nde Smartlook ekibiyle gerçekleştirildi. Tüm Nöromarketing araştırmalarında yapılageldiği gibi kısıtlı sayı­daki katılımcıyla derinlemesine gerçekleştirilen araştırmaya dört denek katıldı. Deneklerin özel kıyafetler giyerek tüm gün boyunca alışveriş merkezindeki duygularının ölçüldüğü çalışma­da, EEG (Elektroensefologram: Beyindeki nöral senkronizasyonun yüzeye doğru yayılan elektrik voltaj dağılımını kaydetmesi), Eyetracking (Göz takibi: Bakışın ne tarafa yöneldiği, bir resmin, görselin, web sayfasının veya rafın belirli kısım­larında ne kadar süre kaldığı ve tüketicinin bak­tığı objeyi hangi sırayla taradığının incelenmesi) ve GSR (Deri iletimi ölçümlemesi: Tüketicilerin derilerinde oluşan gerilme, rahatlama, ürperme gibi reaksiyonlarının kaydedilmesi) nöroaraçları kullanıldı. Özel kıyafetlerle alışveriş merkezinde gezinen deneklerin beğenileri ve dikkat değerle­ri ölçüldü. Çıkan sonuçlar doğru bilinen pek çok bilginin aslında yanlış olduğunu ortaya koyuyor. İşte AVM’lerin bilinçaltımıza olan etkileri ve “Alışveriş Deneyimi” araştırmasından çıkan ilginç sonuçlar...
You need to login to view the rest of the content. Lütfen . Üye Değilmisiniz? Bize Katılın

Bilginin alabildiğine demokratikleştiği bir dönemden geçiyoruz.

Tabiri caiz ise her taraftan bilgi akıyor. Ancak bu bilgi deryasını yorumlayıp anlamlı sonuçlara ulaşmak, nitelikli veriye dönüştürmek hiç de kolay değil. Özellikle de değişimin ve dönüşümün temel prensip olduğu pazarlama sektöründe…

Araştırmalarımız, okurlarımızın pazarlama ve pazarlama iletişimi sektöründe daha derinlikli bilgilenme talepleri olduğunu gösteriyor.

Türkiye’nin ilk pazar araştırmaları bankası

Bu tespitten yola çıkarak okurlarımıza; tüketici iç görüsünden makro trendlere, sektörel gelişmelerden itibar ölçümlerine kadar çeşitli konularda araştırmalar sunmak için çalışmalarımızı hızlandırdık.

Bundan böyle her hafta www.marketingturkiye.com.tr sitesinin “Araştırmalar” sekmesinde farklı alanlara ışık tutan kapsamlı araştırmalar sunuyoruz.

Araştırma Özel Bölümü Abonelik Bedeli: 250 TL(KDV dahil)
Araştırma Özel Bölümü ve Marketing Türkiye Dergi Abonelik Bedeli: 300 TL (KDV dahil)
* Abonelikler 12 aylıktır.

Havale için IBAN:
TR86 0006 2000 3570 0006 2000 53
Önemli not: Ödemenizi havale ile yaptıktan sonra lütfen dekontunuzu satis@rotayayin.com.tradresine bir eposta ile gönderiniz.