Şahan Gökbakar vs. Cem Yılmaz

PAYLAŞ

Cem Yılmaz, Şahan Gökbakar, Murat Cemcir ve Ahmet Kural… Bugünlerde hangi bankanın reklamına baksak bir komedyen çıkıyor karşımıza. Banka reklamları adeta komedyenlerin kapıştığı bir arenaya dönüştü… Peki, bankaların finanse ettiği bu dev yarışta hangi komedyenler rakiplerini geride bırakıp markası adına fark yaratıyor. Yanıtlar DORinsight’ın Marketing Türkiye için gerçekleştirdiği araştırmada…

Son dönemde banka rek­lamları çetin bir komed­yen yarışına sahne oluyor. Uzunca bir süredir Türkiye İş Bankası’nın reklamla­rından boy gösteren Cem Yılmaz’a, Şa­han Gökbakar Halkbank reklamlarıyla, Murat Cemcir ve Ahmet Kural ikilisiyse Yapı Kredi reklamlarıyla rakip oldu. Tarık Ünlüoğlu’nun QNB Finansbank, Şinasi Yurtsever’in ise ING Bank reklamlarıyla dahil olduğu bu keyifli rekabet reklam ku­şaklarını da birer komedi sahnesine dönüş­türdü. Elbette söz konusu sanat kariyerle­rinde de rakip olarak kabul edilen bu dev isimler olunca “Acaba Türk halkı en çok hangisinin oynadığı reklamları beğeniyor? Markasına en çok katkı sağlayan komedyan hangisi?” soruları da merak uyandırıyor…

Marketing Türkiye adına DORinsight ta­rafından 7-12 Nisan 2017 tarihleri arasın­da online olarak gerçekleştirilen “Banka Reklamları Araştırması” işte bu soruların yanıtlarına odaklanıyor.

Araştırmaya Türkiye temsili 12 bölgeden kadın ve erkek, 18 yaş üstü, A, B, C1 ve C2 sosyo-ekonomik segmente mensup 300 kişi katıldı. Çalışma kapsamında bankacı­lık sektörüne ait reklam kampanyalarının hatırlanma düzeyleri, beğeni ve komik bu­lunma seviyeleri incelenerek reklamda rol alan ünlülerin reklama ve markaya katkısı sorgulandı.

Cem Yılmaz, Türkiye İş Bankası’sıyla fark yaratıyor…

Araştırma sonuçlarına göre Cem Yılmaz’ın rol aldığı İş Bankası reklamları yüzde 73’le izleyicilerin zihninde en fazla yer edi­nen, en çok hatırlanan kampanylar olarak öne çıkıyor. Elbette bunda Cem Yılmaz’ın uzunca bir süredir İş Bankası’nın reklamla­rında rol almasının payı da var. Şahan Gök­bakar’lı Halkbank reklamı yüzde 56, Tarık Ünlüoğlu’nun yer aldığı QNB Finansbank reklam kampanyasıysa yüzde 52 hatırlan­ma oranıyla ikinci ve üçüncü sıradaki iş birlikleri oluyor.

En beğenilen reklamlar sorulduğunda da yüzde 83’le Cem Yılmaz’lı İş Bankası rek­lamlarının açık ara farkla önde yer aldı­ğı görülüyor. Onu Ahmet Kural & Murat Cemcir’li Yapı Kredi reklamları (yüzde 75) ve Şahan Gökbakar’lı Halkbank reklamla­rı (yüzde 68) takip ediyor. Araştırmanın ilginç verilerinden birine göre ise Şahan Gökbakar’lı Halkbank reklamlarını kadın­lar (yüzde 71) erkeklere (yüzde 64) göre an­lamlı olarak daha fazla beğeniyor.

Sahan 1Şahan Gökbakar mı, Cem Yılmaz mı?

Araştırmaya katılanlardan beş bankanın komedyenlerle yaptığı reklamları sevilme durumuna göre sıralamaları istenildiğinde, Cem Yılmaz’lı İş Bankası reklamı (yüzde 47) ilk sırada yer alırken onu Şahan Gökba­kar’lı Halkbank reklamları (yüzde 21) takip etti. Katılımcılardan beş bankanın reklam­larının komik olma durumuna göre sıra­lanmaları istendiğinde yüzde 48 ile Cem Yılmaz’lı İş Bankası reklamları liderliği yine kimseye bırakmıyor. İkincisi sırada da yine yüzde 20 ile Şahan Gökbakar’lı Halk­bank reklamları yer alıyor.

Markayla uyum ve markaya katkı sağlama

Araştırmaya katılanlara göre reklamlarda markaya en çok uyum sağlayan ünlü yüzde 39 ile Cem Yılmaz. Onu yüzde 25 ile Şahan Gökbakar, yüzde 14 ile Tarık Ünlüoğlu ve yüzde 13 ile Murat Cemcir-Ahmet Kural ikilisi takip ediyor. Şinasi Yurtsever ise yüzde 10 ile beş komedyan arasında son sı­rada yer alıyor.

Reklamlarında oynadıkları markaya sağla­dıkları katkıları sorgulandığında yine ben­zer şekilde yüzde 49 ile Cem Yılmaz marka­ya en fazla katkı sağlayan isim olarak öne çıkıyor. Cem Yılmaz’ın markaya katkısının nedenleri arasında başı; Başarılı olması/ Beğenilmesi (yüzde 22) ve Popüler olması (yüzde 20) çekiyor. Şahan Gökbakar yüzde 25 ile markasına en çok katkı sağlayan di­ğer bir ünlü isim konumunda. Şahan Gök­bakar’ın ise “Başarılı olması/Beğenilmesi (yüzde 19)” ve “Halkın içinden biri olması (yüzde 14)” sebebiyle markaya katkı sağla­dığı düşünülüyor.

Sahan 15

Bilginin alabildiğine demokratikleştiği bir dönemden geçiyoruz.

Tabiri caiz ise her taraftan bilgi akıyor. Ancak bu bilgi deryasını yorumlayıp anlamlı sonuçlara ulaşmak, nitelikli veriye dönüştürmek hiç de kolay değil. Özellikle de değişimin ve dönüşümün temel prensip olduğu pazarlama sektöründe…

Araştırmalarımız, okurlarımızın pazarlama ve pazarlama iletişimi sektöründe daha derinlikli bilgilenme talepleri olduğunu gösteriyor.

Türkiye’nin ilk pazar araştırmaları bankası

Bu tespitten yola çıkarak okurlarımıza; tüketici iç görüsünden makro trendlere, sektörel gelişmelerden itibar ölçümlerine kadar çeşitli konularda araştırmalar sunmak için çalışmalarımızı hızlandırdık.

Bundan böyle her hafta www.marketingturkiye.com.tr sitesinin “Araştırmalar” sekmesinde farklı alanlara ışık tutan kapsamlı araştırmalar sunuyoruz.

Araştırma Özel Bölümü Abonelik Bedeli: 250 TL(KDV dahil)
Araştırma Özel Bölümü ve Marketing Türkiye Dergi Abonelik Bedeli: 400 TL (KDV dahil)
* Abonelikler 12 aylıktır.

Havale için IBAN:
TR86 0006 2000 3570 0006 2000 53
Önemli not: Ödemenizi havale ile yaptıktan sonra lütfen dekontunuzu satis@rotayayin.com.tradresine bir eposta ile gönderiniz.