Mayıs tatilleri için akıllı telefonlara sarıldık

PAYLAŞ

Bu yıl resmi tatillerin birçoğu hafta sonuna denk geldiği için çalışanların geçtiğimiz senelerdeki gibi fazla tatil yapma seçeneği bulunmuyor. Bu yüzden 1 Mayıs ve 19 Mayıs tarihleri kapsamındaki resmi tatilleri üçer günlük tatil fırsatına çevirmek isteyenler akıllı telefonlarına sarılarak planladıkları tatil rotaları için uygun fiyatlı uçak bileti araştırmasına girdi. Ayda 10 milyondan fazla ziyaretçi sayısına sahip Türkiye’nin en fazla tercih edilen uçak bileti satış sitelerinden Enuygun’un yaptığı analize göre, seyahat planı yapanların yaklaşık yüzde 60’ı uçak biletlerini akıllı telefonlarını kullanarak aldı. Biletleri yine yüzde 60 oranında kadınlar satın alırken, biletlerin büyük çoğunluğu Pazartesi ve Salı günleri akşam 20:00’yle 22:00 saatleri arasında satıldı.

Uçak biletlerinin yüzde 60’ında mobil satın alma yapıldı

Türkiye’nin en fazla tercih edilen uçak bileti satış sitelerinden Enuygun’un verilerine göre, çok sayıda çalışan 2017’nin ilk tatil fırsatları için akıllı telefonlarına sarıldı ve hem yurt dışında hem de yurt içinde gitmeyi hedefledikleri tatil rotaları için uçak bileti satın aldı. Türkiye’de önemli bir kesim online alışverişini bilgisayar üzerinden yapmayı sürdürse de yapılan analize göre seyahate çıkmayı sevenlerin yaklaşık yüzde 60’ı uçak biletlerini akıllı telefonlarını kullanarak aldı.

Mayıs tatilcileri yurt dışında Amsterdam, Paris ve Berlin’i tercih ediyor

Yapılan analizin sonuçlarına göre mayıs ayında kısa süreli tatil yapacaklar yurt dışında en çok Amsterdam, Paris ve Berlin’i tercih ediyor. Londra, Bremen gibi rotalar da yurt dışı seyahatleri kapsamında diğer popüler yerler olarak dikkat çekerken, yurt içinde ise İzmir, Antalya ve Adana kısa süreli seyahatler için en fazla uçak biletinin alındığı şehirler oldu.

Online uçak bileti alanların yüzde 44’ü 19-29 yaş arası

Türkiye’deki genel duruma bakıldığında online uçak bileti alanların %64’ünü erkekler, yüzde 36’sını ise kadınlar oluşturuyor. Kullanıcıların yaş aralığına baktığımızdaysa 19-29 yaş arasındaki kişiler, internetten online uçak bileti alanların yüzde 44’ünü oluşturuyor. Uçak bileti alanlar yurt içinde sırasıyla en çok İstanbul, İzmir, Ankara, Antalya, Adana ve Trabzon’a; yurt dışında da Almanya, Azerbaycan, Hollanda, Fransa ve Ukrayna’ya uçuyor.

Bilet alanların yüzde 80’i tek çekimle ödeme yapıyor

İnternet kullanıcılarının yüzde 80’i uçak bileti alırken kredi kartından tek çekim yaptırmayı tercih ediyor. Sadece yüzde 20’lik bir kısım taksitli olarak bilet alıyor. Mobil satışlara bakıldığındaysa bu oran özellikle son yıllarda çok hızlı büyüyor.

Bilginin alabildiğine demokratikleştiği bir dönemden geçiyoruz.

Tabiri caiz ise her taraftan bilgi akıyor. Ancak bu bilgi deryasını yorumlayıp anlamlı sonuçlara ulaşmak, nitelikli veriye dönüştürmek hiç de kolay değil. Özellikle de değişimin ve dönüşümün temel prensip olduğu pazarlama sektöründe…

Araştırmalarımız, okurlarımızın pazarlama ve pazarlama iletişimi sektöründe daha derinlikli bilgilenme talepleri olduğunu gösteriyor.

Türkiye’nin ilk pazar araştırmaları bankası

Bu tespitten yola çıkarak okurlarımıza; tüketici iç görüsünden makro trendlere, sektörel gelişmelerden itibar ölçümlerine kadar çeşitli konularda araştırmalar sunmak için çalışmalarımızı hızlandırdık.

Bundan böyle her hafta www.marketingturkiye.com.tr sitesinin “Araştırmalar” sekmesinde farklı alanlara ışık tutan kapsamlı araştırmalar sunuyoruz.

Araştırma Özel Bölümü Abonelik Bedeli: 250 TL(KDV dahil)
Araştırma Özel Bölümü ve Marketing Türkiye Dergi Abonelik Bedeli: 300 TL (KDV dahil)
* Abonelikler 12 aylıktır.

Havale için IBAN:
TR86 0006 2000 3570 0006 2000 53
Önemli not: Ödemenizi havale ile yaptıktan sonra lütfen dekontunuzu satis@rotayayin.com.tradresine bir eposta ile gönderiniz.