GSM’de kıran kırana müşteri kapma rekabeti

PAYLAŞ
Twentify’nin Marketing Türkiye için gerçekleştirdiği “Mobil Tüketim 2016” araştırmasına göre Türk Telekom’un müşterilerinin yüzde 13,2’si, Turkcell müşterilerinin yüzde 8,3’ü Vodafone abonelerinin ise yüzde 6,9 operatörlerini değiştirmeyi düşünüyor. Peki, bu talebin altında yatan nedenler nedir? Hangi GSM operatörü hangi stratejilerle bu süreçten kârlı çıkar? İşte yanıtlar… Mobil cihazların fonksiyonları deği­şip hayatımızdaki yeri genişledikçe mobil operatörlere olan bağımlılı­ğımız da artıyor. Ancak konuşma ve SMS önemini kaybederken in­ternet paketlerinin önemini her geçen gün arttır­ması, tüketicilerin GSM markalarına yaklaşımını da değiştirdi. Peki, yeni süreçte hangi GSM mar­kası tüketicisine sunduğu hizmetlerle fark yaratı­yor, hangisi rakiplerine müşteri kaptırıyor. Twen­tify’nin Marketing Türkiye için 998 tüketicinin katılımıyla gerçekleştirdiği “Mobil Tüketim 2016” araştırması işte bu soruların yanıtlarını veriyor. Araştırmaya katılan 998 katılımcının yüzde 37,7’sini Türk Telekom, yüzde 31,7’sini Turkcell yüzde 28,7’sini ise Vodafone kullanıcıları oluştur­du. Sonuçlara göre üç operatörün de tercih edilme nedenleri birbirinden oldukça farklı. Ancak marka bazına inmeyip genele bakıldığında, katılımcıların çoğunluğunun (yüzde 60) tercih ettikleri opera­ tör markasını fiyat uygunluğu kriterinden dolayı tercih ettiğini görülüyor. Bununla birlikte, sinyal kalitesi ve operatörlerin gerçekleştirdiği ek kampanyaların etkisi de küçümsenemeyecek seviyede. Türkiye’de doygunluğa ulaşmış olan mobil operatör pazarında, markaların kendi müşterilerini tutmak ve yeni müşteri kazanmak için ger­çekleştirdiği ek kampanyaların işe yaradı­ğını, bununla beraber özellikle fiyat konu­sundaki kampanyaların amacına ulaştığını söylemek mümkün.
You need to login to view the rest of the content. Lütfen . Üye Değilmisiniz? Bize Katılın

Bilginin alabildiğine demokratikleştiği bir dönemden geçiyoruz.

Tabiri caiz ise her taraftan bilgi akıyor. Ancak bu bilgi deryasını yorumlayıp anlamlı sonuçlara ulaşmak, nitelikli veriye dönüştürmek hiç de kolay değil. Özellikle de değişimin ve dönüşümün temel prensip olduğu pazarlama sektöründe…

Araştırmalarımız, okurlarımızın pazarlama ve pazarlama iletişimi sektöründe daha derinlikli bilgilenme talepleri olduğunu gösteriyor.

Türkiye’nin ilk pazar araştırmaları bankası

Bu tespitten yola çıkarak okurlarımıza; tüketici iç görüsünden makro trendlere, sektörel gelişmelerden itibar ölçümlerine kadar çeşitli konularda araştırmalar sunmak için çalışmalarımızı hızlandırdık.

Bundan böyle her hafta www.marketingturkiye.com.tr sitesinin “Araştırmalar” sekmesinde farklı alanlara ışık tutan kapsamlı araştırmalar sunuyoruz.

Araştırma Özel Bölümü Abonelik Bedeli: 250 TL(KDV dahil)
Araştırma Özel Bölümü ve Marketing Türkiye Dergi Abonelik Bedeli: 400 TL (KDV dahil)
* Abonelikler 12 aylıktır.

Havale için IBAN:
TR86 0006 2000 3570 0006 2000 53
Önemli not: Ödemenizi havale ile yaptıktan sonra lütfen dekontunuzu satis@rotayayin.com.tradresine bir eposta ile gönderiniz.